Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Torsdag 4 Mars 2010 - Bangkok

Chang Buri Hotell Koh Chang...

Ja hotellet är trevligt och personalen mkt serviceinriktade. Igår hade vi ju två svanar på sängen gjorda av handdukar och idag två elefanter...med massor av vackra blommor. Ser mkt trevligt ut är man kommer i på eftermiddagen.

Middgen igår va sådär...Th tog en Massaman och han var överlycklig....men inte rikigt bra smak...utspätt blask...min pasta carbonra så där...alldeles för sött...och jag var inte hungrid så värst heller...bätre att låta bli. Billigt ar det och massr och folk och STOJ....nej lite lugnare middagstempo önskas...skall ju vara en njutning...

Strosade och kollade runt och Th fortsatte sin shoppingrond med 2 tröjor a 40 kr st. Billigt...

Hittade en gammal Hänt i veckan...tidning på hotllets bibliotek och gissa om det var kul att läsa gammalt skvaller...gammalt eller ej...men ändå skvaller.

Somnade gott i allafall.

Idag har i gått efter hela stranden ända tills vi hittade liggstolar att hyra. Finns endast ett fåtaö och de kostar 50 thb...10 kr per st. Humant pris. Vi solar, läser och badar...ja även jag har badat i havet...vilkt jag sällan gör annars. Vattnet var HETT vid stranden...säkert runt 40 gr så det brände runt benen. Lite längre ut ca 32....Th glömde sin badtermometer idag...Käkade endast fruktsallad till lunch då vi inte var hungriga.Sitter ngn timme till seda hade vi inte ork till mer...nygrillade cch varma...Nu är dt riktigt hett i mars. Det känns verkigen skillnad nu...

Hem och duschade a oss saltet....längtade efter oliver men blev en liten påse jordnötter som vi saltade själva. Inget är saltat här...varken chips eller nötter....

Nu sitter vi i loungen på vårt hotell...på andra sidan vägen där wifi är gratis...Snåljåpar där
Nu skall vi läsa nyheter, fixa till oss för kvällen i allafall jag...mn vet inte hur. Ser inte klok ut i håret då det börjar bli långt...men vad gör väl det...Ingen verkar se särsilt snygg ut här och sminkat har ma knappt gjort sedan vi startade vår resa...

Lägger ut några bilder på elefanterna på sängen gjorda av våra badlakan...

Hörs i morgon...

Lev väl...och krya på er alla...som är sjuka.

A & Th
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Chang Buri Hotell Koh Chang...
11 år sedan
Chang Buri Hotell Koh Chang...
11 år sedan
I sakta mak...
11 år sedan
I sakta mak...
11 år sedan
Alina fyller 12 ar...
11 år sedan