Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Fredag 5 Mars 2010 - Bangkok

I sakta mak...

Nu har vi nog fått in semestertempot ordentligt. Hinner ingenting...har egnetligen ingenting gjot men dagarna går ändå...

Gådagskvällen käade vi på en irlänsk pub...den första vi sett i thailand...Det bruka vara levande musik dä men inte igår förståss när vi segat oss upp för världens backe Middag dock och Th tog indis mat och jag fisk & chips...med varsin öl. Dyraste hitills på hela resan med 795 thb = 160 kr...och inte speciellt heller..m men men vi är nog kräsna själar...

Kollade in på en marknad med stampat jordgolv där man knappt kunde gå...kändes som man gick på tvären hela tiden...konstiga saker och kläder men jag hittade faktiskt tt par sandaler...jättesöta. Hon skulle ha 170 men jag prutade direkt till 150...sagt ch gjort...30 kr var elt ok.

Tröta som vi var efter gårdagens bad och sol somnade vi tidigt...

Idag åt vi en riktigt stadig frukost....de har jättebra frukost på hotellt med allt man kan tänka sig...

Paca ihop badkläder och beger oss mot stranden. Nedanför oss ser det fint ut men det är bara sten där så det går inte att bada.

Kollar in på div. hotell för om några dagar skall vi lämna vårt mögelrum...annars hade vi stannat några dagar till, men känns inte aktellt i nuläget. Pooln ligger inte heller bra till med skitigt vatten så nej...

Kollar och tittar och ikväll skall vi ta oss en ytterligare titt på kvällslivet. Ligger några barer bredvis Mac hotel vi tittat på så skall kolla ljudnivån...

Lunchen provvade vi på Mac Hotell ända tills jag undrar vad det är som simmar i Th:s Massamagryta...FLUGA kanske...ja då...så där försvann aptiten för båda två. Vi sa inget till personalen men la den synlig på assietten. Servitrisen såg detta direkt och Th behövde inte betala sin mat och inte heller ölen. De ad tsen gånger om ursäkt. Det skulle varit i Vietnam det...

På em knata vi hemåt och är ordentlit svettiga. Man kan inte gå särskilt fort. Hittar en klänning...hon ville jag skull pova...men jag får göra det ikväll när jag duschat...hur får man på si en klänning när man är blöt och svettig på hela kroppen.

Hem och fikar...gott iskaffe i burk, duschar...tar vasin GT. Gott i värmen...Nu skall jag skriva dagbok och TH läser...

Ikväll skall vi skypa med Alina som fyller 12 å idag..lilla tjejen som blivit så stor..

Ha det i vinterkylan och sköt om er alla. A o. Th
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    11 år sedan