Stöd Ukraina

Polkagris blogg

Lördag 6 Mars 2010 - Thailand

Alina fyller 12 ar...

Gardagskvallen som vanligt med middag...denna gang pa stranden utanfor Mac Resort. Pa kvallarna har alla restauranger flyttat ut sina bord och stolar i sanden och dukat fint med ljus, blommor och annat...Mycket folk pa alla restauranger...men vi valde denna da vi pa mandag skall flytta till denna resorten som ligger precis pa stranden.

Vi at nagor valdigt gott i gar med pangasiusfille, rakor, pressad potatis och vittvinssas. Valdigt gott...ovanpa all thaimat med div. tillbehor. Kollade lite i affarer pa hemvagen men jag hittade en klanning for 60 skr.

Hemma igen vid 21.30/tiden...vi hade kopt datakort for 40 kr for att kunna skypa med Alina, vart barnbarn i lugn och ro. Inte kul att sitta i loungen och prata... Dessvarre var ju inte fodelsedagsbarnet hemma nar vi ringde forsta gangen kl 22.00 var tid...hemma kl 16.00.

Pappa Mans fick ut och leta ratt pa henne men da hade ju tiden flutit ivag ganska rejalt. Vi hann i alla fall sjunga och gratta och prata med Alina och Egon en liten stund...sedan klipptes lanken av. Vara presenter var bast...tack Alina...kanske kul att fa paket ifran Thailand...med lite av varje...vaska, planbok, lite smink, nagellack, linnen, shorts...ja vad vara det mer...Har vi nog glomt vid detta laget. Kanske en och annan grej vankas nar vi kommer hem ocksa...


Idag skriver jag pa internetcafe...det ar sa himla segt att skriva vid hotellet...tar en evig tid...

Dagen idag flot pa som vanligt...gick till stranden och intog varsin solstol...Idag har vi solat en del...varmt var val bara fornamnet...Nar vi skulle ata lunch hade jag handlat upp pengarna pa smycken pa stranden...Trodde jag tog med en 1000 THB men sag fel...Hade inget kort med heller. Th provade sitt Master Card...men nejda det ar ocksa sparrat. Jadrans klantskallar i Vietnam...tur vi har flera kort att valja pa men inget med oss. Det blev en promenad for Th pa ca 2 km fram och tillbaka i varmen annars hade vi blivit utan lunch.

Idag ar det lite svalare i vattnet...kanske 34 gr...Varmare i vattnet an i luften tror vi...glomde termotetern idag igen.

Nu har vi ocksa fatt bekraftat att vi flyttas till Mac Resort pa mandag. Stannar dar till fredag naste vecka och sedan akter vi till Pattaya nagra dagar innan h emfard.

Den 12 mars ar det demonstrationer i Bangkok och det kan komma att smalla en del dar av rodskjortorna...6 stallen ar forvarnade. Hoppas verkligen det lugnar ner sig. Vi aker direkt till flyget fran Pattaya i allafall. Den stora flygplatsen litter ju 1 timmes resan utanfor.

Nu skall vi ga pa hotellet och ladda ner lite bilder som kommer strax. Inte manga idag men alltid nagra sa hall tillgodo.

Vi hors val igen i morgon...

Trevlig lordagkvall med schlagerfestivalen. Synd att Sauk akte ut i Lats Dance. Tyckte han var bra.

A & TH
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    Chang Buri Hotell Koh Chang...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    I sakta mak...
    11 år sedan
    Alina fyller 12 ar...
    11 år sedan