Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Onsdag 1 April 2009 - Koh Samui

Koh Samui 30/3-1/4

Da var vi redan framme vid den tidpunkt dar det ar dags att byta resmal. Skall bli kul att se nagot annat nu. Imorgon aker vi till Ao Nang, Krabi. Vi har inte varit dar forut sa det ar helt nytt. Koh Samui hade vi anda besokt tidigare. Vad har vi da hittat pa dom senaste dagarna?

Jo, om vi borjar med avslutningen av den 29:e sa blev det middag pa stranden, en 'set menu BBQ' med olika fisk och skaldjursratter, sa jattegott! Paraplydrinkar ocksa sa klart ;-) Jag fick verkligen min fodelsedag precis, eller t o m battre an jag forestallt mig.

Pa mandagen blev vi hamtade vid 9 for sightseeing tur pa Koh Samui. Vi besokte bl a Big Buddha, Tempel, Grand Ma och Grand Pa igen, men vi larde oss nya saker, jag hade inte sett Sleeping Grand Pa t ex. Kul! Sedan var det Monkey show, vattenfall (elefant akning om man ville, inte vi dock), mumifierade munken mm. Efter turen bad vi dom att slappa av oss vid en strand istallet for hotellet sa vi fick nagra harliga badtimmar ocksa.

Tisdag, ny tur. Igen hamtning vid 9. Korda till Big Buddha Pier och pa en bat for en tur runt on. Det var kul att se alla strander och on fran vatttnet, och dom sma oar som ligger utanfor. Vi stannade pa en liten o for relaxing och lunch, innan det var dags for snorkling. Den lunch som ingick var jattebra, flera olika ratter och sa lange vi at kom det bara mera. Mysig liten o var det. Sedan ivag i en longtailboat for oss som ville snorkla. Tyvarr var vattnet lite grumligt och solen sken inte just da vilket gjorde att det var svart att se, lite morkt.

Men jag hade premiar med min nya Olympus kamera och tog bilder under vattnet pa dom fiskar och koraller som fanns. Fantastiskt att det faktiskt funkade! Lite trakiga i fargerna blev det sa jag far nog gora en liten fargkorrigering i photoshop for att dom skall bli njutbara. Tror dock att vi kommer att fa battre snorklingsvatten pa 'andra sidan' (Ao Nang alltsa).

Idag akte vi direkt efter frukost till en strand ca 1 mil fran dar vi bor. Vi kom fram och installerade oss pa ett par solstolar utanfor en restaurang. Vi foljde med intresse den nastan kolsvarta molnskarm som verkade vara pa vag mot oss. Och mycket riktigt, efter en stund (vi hade hunnit med forsta doppet) oppnades himlens alla portar och det bara oste ned med regn, borjade blasa kraftigt och aska! Bara att dra ihop grejorna och in pa restaurangen dar vi vantade ut ovadret. Nagra ol och kaffe, tidig lunch och lasa bok sa forflot 2 timmar ungefar. Men efter det har vi haft kanonvader resten av dagen.

Detta blir min sista blogg fran Koh Samui. Nasta gang vi hors blir fran Ao Nang.

Ha de!
Dela med andra:    

Kommentarer
Mariana säger:
Följer dina bloggar och njuter av allt mysigt ni gör och ser! Lite avundsjuk blir man ... Kram Mariana
Postat 2009-04-02 14:53  Anmäl
Gbenskar säger:
Ska bli kul att få höra om Ao Nang. Jag var ju dit i februari. Åk på en tur ut till Koh Hong och se om ni också får syn på varanerna som finns där ute. Annars är det mysigt att stå i vattnet där och mata fiskarna med banan.
Gunn-Britt
Postat 2009-04-01 22:29  Anmäl
Sierra säger:
Trevligt att läsa dina bloggar!
Postat 2009-04-01 21:23  Anmäl
låter härligt längtar redan tillbaks till härliga thailand, glöm inte att checka Railey beach, Phranang cave beach. går long tail båtar från Ao Nang beach. Ha det gött
Postat 2009-04-01 15:37  Anmäl
Esselde säger:
Kul att höra från AoNang, vi tillbringade en del av vår resa där.
Postat 2009-04-01 15:17  Anmäl
Gullsing säger:
Välkommen med nästa blogg, då från Ao Nang!

Gilla
Postat 2009-04-01 14:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet