Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Söndag 5 April 2009 - Ao Nang

Ao Nang 2/4-5/4

Sa har vi hunnit med nagra dagar i Ao Nang. Men vi borjar fran borjan.

Pa formiddagen 2/4 startade vi resan mot Krabi och Ao Nang. Efter ett tag insag vi att vi bokat med fel reseforetag! Vi som last sa manga varningar om just detta! Vi blev ganska nervosa. Men vi kom fram ordentligt trots allt. Forst var det buss och farja till Surathani dar vi blev transporterade till en agent for det foretag vi bokat med. Dar lamnade vi biljett och vantade pa upphamtning for transport till nasta buss som skulle ta oss till Krabi. Det drojde och vi trodde vi skulle missa bussen. Har borjade vi bli oroliga pa allvar.

Men vi kom efter manga stopp till busstationen i Krabi. En Songtaew fixades fram for oss och korde oss till Hotellet. Hade vi bokat pa ratt stalle hade vi troligen tjanat 3 timmar eller sa. Skont att installera oss pa hotellet, frascha upp sig och ut for den forsta middagen har. Det hade blivit lite si och sa med maten under dagen.

Den 3:dje gick vi till Nopphararat (eller vad den heter, vi kallar den Naprapat) stranden. Lang strand, mycket snackor, och mycket langgrunt. Vid ett tiden borjade det molna pa och vi trodde det skulle bli regn sa vi packade ihop oss och gick till restaurang, val under tak oppnades himlens portar igen med flodande regn. Efter lunchen var det att utforska Ao Nang, alla restauranger och butiker mm.

Vi bestamde oss for att aka ut till lite oar med longtail. Det forsta vi gjorde, igar den 4:e, var att aka till Railey beach. Jatteskon plats med harliga bad. Testade min Olympus nar vi snorklade men det var lite for dalig sikt dar sa vi la ner det ganska snabbt. Vi at lunch pa Railey och akte sedan hem.

Tog det lugnt ett tag, drink pa balkongen. Tittade pa ekorrarna!!! Dom skall val bara finnas dar det finns granar och kottar??? Vi har hittat pa ny text till barnvisan.... dar handlar det om kokospalmer och notter istallet ;-) Ut for shopping och middag pa kvallen. Inget direkt nattliv, vi nyttjar hellre dagarna fullt ut.

Idag har vi varit ivag till Poda Island. Dar var det mycket battre sikt under vattnet och nar vi matade fiskarna med banan kokade det riktigt kring oss. Jattekul! och egentligen alldeles for manga bilder tagna med kameran... Jag kommer bara att spara dom basta och lagga ut nagra har sa smaningom.

Mycket sol och mycket bad blev det. Vi hade avtalat med Longtail foraren att hamta upp kl 14 och det funkade perfekt. Hem till balkongen (vi har forresten rumsno 111, och det ar lika roligt varje gang nar vi ska ha ut nyckeln till 'room one one one'..) tog en drink och sag igen hur det mulnade pa. Idag har det regnat och askat som bara 17. Det blev narmsta restaurang som ligger ca 100 meter fran hotell entren, som omvaxling blev det indiskt idag. Vi ar forvanade over mangden indiska restauranger. Massor!

Det har pratats om vader tidigare har pa reseguiden och haller med att nagot ar fel. Nu skall det ju vara som varmast och torrast har, men med askregn varje dag i princip sa ar det valdigt gront.

Sedan maste jag faktiskt saga, att det kommer att droja mycket lange innan vi drar till Thailand igen. Jag ar ganska trott pa att kanna mig lurad hela tiden. Vi har haft oturen att inte traffa pa sa mycket vanlighet som alla pratar om. Vi kanske har varit pa fel stallen, vad vet jag? Jag kan bara saga att jag kanner mig 'maett' nu. Men, man ska val aldrig saga aldrig, en superbillig 2 veckors charter till ex vis Koh Chang eller liknande kanske kan funka, men da far den vara billig!

Aterkommer snart med mer rapporter om vad vi hittar pa.

Tills nasta gang, ha de!
Dela med andra:    

Kommentarer
Gbenskar säger:
Roligt att höra hur det går för er. Det är en speciell känsla att mata fiskarna när det, som du säger, kokar i vattnet runtomkring en. Hoppas ni slipper känna er lurade nåt mer nu utan att resten av resan flyter på bra.
Gunn-Britt
Postat 2009-04-06 22:36  Anmäl
Liten_smurf säger:
Håller med, alla säger de ska va så vänliga men de är som alla andra. Inte många inkastare som på restauranger kring medelhavet men tuktuk och taxiförarna ville man bara ryta åt! Tråkigt ni har kasst väder. Regnsäsonen brukar väl va från maj?! Vilken indisk restaurang va ni på? Tyckte inte jag såg så många när jag va där men letade inte direkt. Tandoori va vi på och den va bra.
Postat 2009-04-06 15:58  Anmäl
Haidi säger:
Önskar en trevlig fortsättningpå er resa.......är inte alls avundsjuk.
Postat 2009-04-06 15:45  Anmäl
Bittan säger:
Önskar er en god fortsättning på eran resa.
Birgitta
Postat 2009-04-06 15:24  Anmäl
Gullsing säger:
Hej.

Jag såg den här bloggen redan i går och läste den. Ni verkar ju ha det bra, även om ni (miss)lyckades med bokningen. Det blir nog bra i fortsättningen också.

Gilla
Postat 2009-04-06 09:04  Anmäl
Kustaffe säger:
Tack för detta och ha en bra fortsättning och hoppas att ni inte blir lurade på hemresan då.
ALF
Postat 2009-04-06 07:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet