Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Tisdag 7 April 2009 - Ao Nang

Ao Nang 6/4-8/4

Nar vi var ivag till Poda den 5/4 traffade vi en svensk man med dotter. Frun och sonen var hemma p g a att sonen hade feber.

Pa vag till Longtail stationen den 6/4 traffade vi hela familjen som undrade om vi ville aka med ut till Hong Island. Och eftersom vi inte hade nagra direkta planer sa hakade vi pa. Man maste vara minst 6 personer for att en Longtail skall kora och vi har med samma bat och forare hela dagen.

Vi valde en resa dar man fick se lite mer, lagunen vid huvudon och 2 andra oar ocksa. Fantastiskt fint var det och jattekul att snorkla. Tog massor med bilder!! Tror val att jag sammanlagt ar uppe i ett par hundra undervattensbilder nu. Det blir att ladda ner i datorn hemma och kolla in vilka som ar varda att spara. Nagra lagger vi in har sedan.

Tyvarr blev det lite abrupt slut pa dagen p g a av ett ovader som drog in sa vi fick borja dra oss hemat. Uj vilken aska och uj vilket osregn!

Detta lugnade sedan ner sig och vi valde pa kvallen att svepa igenom butikerna pa jakt efter ev shopping. Lite blev det, men vi har ju Chatuchak market i Bangkok pa sondag sa vi far spara en del tills dess :-)

Igar och idag har vi akt till Railey. Igar promenerade vi fran Railey West till Railey East och vidare till Prahnang (osaker stavning) for att spana in grottan (valdigt liten och inte djup) med en massa fallosar. Bild harifran kommer ocksa.

Vi valde Railey for att darifran kunde du aka hem nar du ville. Det drog ihop sig till regn vid 1-2 tiden bade igar och idag sa det ar inte kul.

Vi har paborjat var packning igen for nu bar det av till Bangkok imorgon. Sa nasta blogg kommer darifran.

Tills nasta gang... Ha de!
Dela med andra:    

Kommentarer
Bittan säger:
Hej!
Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

Hälsningar Birgitta
Postat 2009-04-11 08:07  Anmäl
Haidi säger:
Hej
Hoppas allt är bra med er, här hemma pratar de mycket om oroligheter. Glad Påsk
Marianne
Postat 2009-04-10 10:25  Anmäl
Gullsing säger:
Glad Påsk önskar jag dej och familjen.

Gilla
Postat 2009-04-09 10:48  Anmäl
Gbenskar säger:
Tråkigt det där med regnandet. Det är ju inte regnsäsong än, men vädret har blivit helknasigt på senare tid.
Grottan på PhraNang var häftig. Jag har aldrig sett så många fallosar på ett och samma ställe!! Till och med i sprickor i berget hade folk stuckit in pinnar i lämpligt format. Jag har en bild därifrån på min sida.
http://www.reseguiden.se/minsida/gbenskar/bilder/218673
Gunn-Britt
Postat 2009-04-09 09:57  Anmäl
Liten_smurf säger:
Hong borde man nog besöka nästa gång man är där. Man kunde inte gå från Railey till Ao Nang eller? Funderade på det men verkar inte som det. Vår båt var tidsbestämd när vi tog den till Phra Nang. Synd ni inte va uppe i den viewpointen där!
Avundsjuk du fått många undervattensbilder. Köpte en engångsundervattenskamera med 25 bilder varav hälften syns ena fingertoppen=/ Använder du din vanliga undervattenskamera i ett vattentätt fodral? Vilken typ är det? Skaffade ett vattentättfodral men inte plats nog för linsen när den går ut för. Men hade inte vågat använda den under vattnet ändå. Kunde tagit med min gamla kamera iof. Typiskt jag kom på det nyss haha!
Postat 2009-04-08 16:54  Anmäl
Esselde säger:
Verkar ha blivit en avkopplande Au Nang vistelse, spetsat med regn
Postat 2009-04-08 16:27  Anmäl
Kul att du fick en trevlig avslutning med Railey beach. Men skall du se en häftig grotta så kan jag rekommendera Chang Dao Cave som ligger ca 10 mil nor om Chiang mai. En av asiens största helt otrolig, nja det får du spara till nästa resa, om du nu skall tillbaks till Thailand ;-) ha en fortsatt trevlig semester
Postat 2009-04-08 13:20  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet