Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Onsdag 6 Juni 2012 - Göteborg

2012- Att hinna med allt för alla resor...

Jahaja, hur aktiv har man kunnat vara på RG det här året, hittills? Inte alls! Nytt jobb och mycket resande har satt 'P' för detta.

Ligger hopplöst efter med resealbum, plus att jag skulle vilja skriva en guide till något av mina favoritmål, ex vis Leros eller kanske Istanbul.

Så här långt, om vi inkluderar dec 2011 också, har vi hunnit med Wien i dec (julmarknad), Stockholm med musikal i jan, Newcastle (fotbollsresa) 30/3-2/4, Istanbul (tjejgänget!) 9/5-13/5, Barcelona med sambon och hans föräldrar 16/5-20/5. Dessutom en hel hög med resealbum från tidigare.....

Och så nu 16/6 drar vi iväg på bilsemester. En semester som från början var tänkt för camping, men så blev det mer och mer hotellbokningar så till slut blev det 'bara' 7 campingnätter kvar. Redan det är tveksamt om det är värt att ta med all campingutrustning för. 3 nätter Alsace och 4 nätter Gardasjön var det tänkt.

Men så kom vi på att det inte vore fel att bo nära Europapark (tyska sidan mittemot Alsace), gångavstånd, man kan låta bilen stå, är där tidigt, direkt efter frukost när dom öppnar. Så hotell bokades i Rust (som byn heter), 3 minuter från Europaparks ingång, för 3 nätter. Det säger sig nästan självt, att nästa steg blev att boka hotell vid Gardasjön också. Vi ville bo i Garda eller Bardolino på sjöns östra sida. Det slutade med ett hotell som ligger mittemellan Bardolino och Lasize. Vad lite packning det blev plötsligt ;-)

Har sagt det förut men tål att upprepas. Europapark (http://www.europapark.de) är en mycket trevlig park, stor med många åkattraktioner. Ta med Lisebergskortet och det blir gratis entré! Här har dom en relativt hög kostnad att komma in men sedan har man inga åkkort eller likn, bara att köa upp vid åkattraktionerna och åka så mycket man orkar....

Det finns flera andra parker som Liseberg sammarbetar med, bra att veta om ni ska iväg någonstans i sommar kolla in: http://liseberg.se/sv/hem/Nojesparken/Biljetter-och-priser/Lisebergskort2012/ längst ned på sidan står det om 'fri entré och fria åk i flera av Europas nöjesparker'.

Jag ska försöka blogga under tiden vi reser, det finns ju wifi i princip överallt idag. Bara hoppas att tekniken är med mig.... har haft strul förut...

Passar på att önska er alla en riktigt skön semester oavsett om ni är ute i världen eller på hemmaplan!

Tills nästa gång

Ha dé
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Kul att höra av dig igen. Som du, så har jag varit sparsmakad med inlägg på Resguiden. Men det kommer snart ett nytt album från Kos, så fort jag får hem min egen dator från reparation. Den är klar, men vi har varit på Kos i 3 veckor och kom hem i natt, så jag har inte hunnit med att hämta den än. Jag har ju två bloggar också att sköta om, med där har det också varit stillastående de här tre veckorna.

Kram/Gilla
Postat 2012-06-16 14:01  Anmäl
Travelfun säger:
Var också en sväng till Istanbul i våras :-)
Låter riktigt bra att man kan använda Lisebergskortet, hade ingen koll alls på det :-)

Önskar dig en riktigt härlig sommar!
Postat 2012-06-10 15:46  Anmäl
Grekland säger:
Låter härligt men ta det lugnt i semestertrafiken.
/Gerd
Postat 2012-06-06 21:27  Anmäl
Kustaffe säger:
Önskar dig oxå en trevlig sommar och spännande semesterupplevelser
Affe
Postat 2012-06-06 14:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet