Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Söndag 12 April 2009 - Bangkok

Bangkok 9/4-12/4

Sa da var man i stora staden Bangkok. Allt gick hur smidigt som helst med flyget hit fran Krabi. Hotellet blev kanon har det visat sig. Vi har ett stort bra rum. Men, det som jag trodde skulle bli det basta av allt stamde: Skytrain (BTS) stationen! Underbart! Var livlina!

Vi borjar fran borjan. Som ni vet ar det demonstrationer i Bangkok. I torsdags nar vi kommit hit tankte vi ta taxi till ett hotell nara Kao San Road for att traffa grannen hemifran som bodde dar. Det blev inte sa, taxiforarna vid hotellet vagrade kora dit. Dom var radda att inte komma ut darifran igen.... Det blev MBK istallet... En ganska lugn forsta kvall.

Fredagen 10:e. Vi tar BTS till floden och sedan bat till Grand Palace. Vi hade last pa och visste att folk kommer att vilja lura oss med att palatset ar stangt for att fa korningar till andra sevardheter. Detta gick vi inte pa sa efter mycket moda och stort besvar var vi inne pa Grand Palace, vackert och fint! Sedan promenerade vi till Wat Po for den liggande buddhan. Och vet ni vad? Det var stangt det ocksa!! Sa dom alltsa. Klart det inte var stangt. Bara att ga in och se sig omkring. Kanonfint!

Pa kvallen var vi uppbokade pa en show Siam Siramit (ska kolla stavning senare) inklusive mat. Mycket haftigt! Kompletterar med hemsida till showen vid annat tillfalle.

Lordag 11:e. Vi bestammer oss for att boka in oss pa en gruppresa till Tiger templet. Jag vet, ni har/hade sakert fixat detta sjalva. Men nu blev det sa. Forsta stallet, en kvinna som pratade jattedalig engelska, sa att det var stangt! Katastrof! Jatteledsen... Vi var pa vag till Jim Thompson House (JT) nar vi gick inte pa en annan resebyra och dom sa att det var taget over floden kwai som inte gick! Lycka!! Vi aker pa mandag.

JT var trevligt. Vi handlade lite. Men p g a av skyfall blev vi kvar dar ganska lange, at lunch dar t ex. Sedan valde vi att aka BTS till varuhuset Emporium. Bl a har dom en haftig matavdelning dar. Och ja, det var vart ett besok.

Idag 12:e. Upp tidigt och ivag till Chatuchak Market. Vi var dar redan vid 9. En hel del gaende och en hel del shopping blev det... Men inte ar vi fardiga riktigt med shoppingen inte... Strax nar jag ar fardig med denna blogg ny promenad till MBK och sedan jakt efter nagonstans att ata middag.

V g Songkran och vatten sprut, inte sa mycket, lite grann blev det pa chatuchak. Horde av andra att det var Kao San Road man skulle var pa for mycket fest. Men som sagt, vi hade planerat annat.

Vi har just last tidning pa natet om undantagstillstand i Bangkok. Dock ar det lugnt dar vi ar. Vi kommer inte att ta oss ivag nagonstans dar det kan vara riskabelt.

Nasta blogg blir formodligen inte forran i Goteborg den 15:e. Men imorgon ska jag krama en Tiger!! Yippii!
(Jag vet att manga av er inte gillar detta, men jag bara maste...)

Tills nasta gang, Ha De
Dela med andra:    

Kommentarer
Buddha säger:
Vad härligt allt låter!!!!!! Här hemma har vi ivarjefall haft riktigt skönt påskväder med sol!!! Ha det så skönt de sista dagarna nu........
Postat 2009-04-14 16:04  Anmäl
Asok säger:
Hoppas ni kommer hem ordentligt i alla fall. Njut av tigrarna!
Postat 2009-04-14 07:05  Anmäl
Riddan säger:
Hej.
Åååå... Att klappa tigrarna är nått av det häftigaste jag gjort!!! Hit skall jag igen! Stanna kvar tills de tar in tigrarna igen, så kan ni få gå bredvid en tiger och lägga handen på deras rygg medan man känner alla kraftiga muskler under den vackra pälsen. Njut av stunden och hälsa tigrarna att vi kommer åter!
Kram Anneli.
Postat 2009-04-12 20:42  Anmäl
Xeni säger:
Vad härligt att krama en tiger! En stor upplevelse. Njut av de sista dagarna på er resa.
kram från Xeni
Postat 2009-04-12 17:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet