Stöd Ukraina

Magicas blogg

Onsdag 15 April 2009

Jag tror banne mig det blir av

Nu verkar det som det faktiskt kommer att bli av. Resan till Island som jag igår kom på att jag ska sluta drömma om och istället genomföra. Nu när det gått ett dygn sen jag vågade mig på att skriva att jag NOG hade bestämt mig så har jag verkligen bestämt mig. Jag ska i alla fall göra allt för att det ska bli så. Kom på igår att om jag ska åka i Juli, Augusti nån gång är det nog hög tid att börja kolla på hur en resa dit ska läggas upp. Igår ägnade jag alltså stor del av dagen med att kolla på olika alternativ. Det resulterade i att jag var helt förvirrad när jag gick och lade mig igår men tänkte att det blir nog bra när jag sovit på saken. Och det blev det.

Min vän som vart på Island fyra gånger ringde i morse och sa att hon gärna åker med. Hon kom snabbt med förslag på hur vi ska lägga upp veckan med boende, utflykter och annat. Hon har dessutom några riktiga smultronställen dit inte alla turister åker som hon blivit guidad till av sina vänner på Island. Vi var snart igång och planerade för fullt på telefon. Vi vill stanna minst sju dagar. Nu känns det verkligt, verkligt bra.

Det blir ingen färdigplanerad vecka av nåt bolag i alla fall. Det blir mer en flexibel plan där vi båda kommer att få se nya saker. Min vän har inte vart överallt heller. Det blir att bo billigt, troligtvis delvis på Frälsis och det inte bara för att det är billigt. Jag har inget behov av fina hotellrum och inte ens lust att bo så. Några dagar blir det bilhyra antagligen och andra dagar tar vi oss fram på annat sätt.
Saker jag vet att jag vill göra och som är mål är:
• Reykavik dag som natt
• Vestmannaeyjar
• Jag vill göra en heldagstur till häst, rida Islandshäst i dess rätta miljö
• Jag vill så klart se den vackra naturen, vattenfall, geisrar, vulkan
• Bada i heta källor
• Se valar (man får hoppas på tur)

Det bästa av allt – Skatteverket betalar :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Busylizzy säger:
så det var inte så att du själv har betalt in för mycket skatt under året och därför låtit STATEN låna dina pengar ett par månader?
Postat 2009-04-15 22:14  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Femtioplus
Femtioplus säger om Magicas bild "Islandsplanering":
LYCKA TILL med Planeringen av din Resa, och sedan själva Resan till Island:) Kommer att följa Dig:) För övrigt se mitt...
19 april 2009 13:46