Stöd Ukraina

Magicas blogg

Lördag 16 Maj 2009 - Island

Nu är den bokad....Islandsresan jag pratat om

Nu har vi äntligen fått beställt dom där flygbiljetterna till Island. Nu är det verklighet. Åh, så spännande. Nu följer en tid av planerande och drömmande. Det är halva nöjet.

Vi hittade ett hyfsat pris på biljetterna och det verkar som om Island Express är det klart billigaste bolaget att flyga med, från Göteborg i alla fall. De flyger dock bara på onsdagar och söndagar. Vi fick till ett pris på sådär 3500 kr per person ToR från Göteborg och då har vi betalat lite extra för en avbokningsförsäkring och för att få boka plats. Det var ok tycker jag.

Tio hela dagar i landet blir det så vi ska nog hinna en del av det vi vill göra och se i alla fall. Sen har vi sån otrolig tur och förmån att vi får bo hos en kompis till mitt ressällskap. Han har också lovat att om han är ledig från jobbet så kommer han att ta oss till några riktiga smultronställen. Det är ju det bästa av allt. Att få en ”lokalguide” som älskar sitt land och är stolt över det. Vi kan även få låna hans bil några dagar. Ja, detta kan inte bli annat än bra, det känner jag på mig.
Dela med andra:    

Kommentarer
Femtioplus säger:
Trevligt att du och din kompis kommer iväg på den efterlängtade Resan:) Ha det JÄTTEBRA!!!
Ser framemot att läsa och se vad ni upplevt:)
Postat 2009-05-25 23:43  Anmäl
Sofieja säger:
Ja Island är ett drömland. Skulle gärna vilja se det och då gärna från hästryggen. Hoppas ni får en riktigt riktigt härlig resa!

/SofieJa
Postat 2009-05-19 11:55  Anmäl
Mipumo säger:
Åh vad underbart. Vi var där på förlovningsresa 2002, längtar tillbaka
Postat 2009-05-18 19:00  Anmäl
Sierra säger:
Kul att du har kommit till skott...:-))
//Uffe
Postat 2009-05-16 19:50  Anmäl
Elgona säger:
önskar dej en trevlig resa..
island är fantastiskt vackert..
maria
Postat 2009-05-16 13:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet