Stöd Ukraina

Magicas blogg

Tisdag 14 April 2009

Nu ska jag sova på saken, är helförvirrad

Jag kom på i morse att nu ska jag förvärkliga min dröm om att komma till Island. Jag vågade mig på att skriva att jag ska åka juli eller augusti, med risk för att sen få skämmas om det inte blir så. Kom på att då är det nog dags att börja titta på resor dit. Jag har ägnat stor del av dagen åt att kolla flyg till Island. Jag har också tittat på paketresor, boende, utfärder, rundturer, ridturer, aktiviteter osv. Nu är jag helt snurrig. Jag har läst alla bloggar och diskussioner på RG och kollat alla länkar. Är jag nåt klokare? Nä!

Ska jag åka en färdig resa? Ska jag boka ett flyg och själv plocka ihop olika saker jag vill göra under min vistelse där? Ska jag boka boende själv? Det blir ett jävla jobb att plocka ihop det själv. Blir det billigare än att boka ett färdigt paket? Eller gör ett färdigt paket att jag får med allt jag som förstagångsbesökare till Island vill se på ett smidigt sätt och inte mycket dyrare? Kommer jag få en sämre upplevelse om jag bokar ett paket än om jag bokar enskilda utfärder och då tänker jag på hur ”charter” det känns. Fast charter behöver inte vara så tokigt kanske. Åkte ju till Kairo med ett charter-evenemang som köptes till Hurghada-resan och den trippen var superbra. Hyra bil? Tja, åker jag själv är det nog inte ett alternativ.

Som sagt, inte blev jag nåt klokare. Snarare tvärt om. Nu är jag helt förvirrad och vet inte alls hur jag ska göra. Samtidigt som det faktiskt inte finns så många alternativ så finns det massor att välja på. Det är nog dags att sova på saken och låta det jobba lite av sig självt i hjärnan nu. Inte tänka på det i morgon och sen ta tag i det igen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet