Stöd Ukraina

Magicas blogg

Tisdag 14 April 2009

Drömbyte, snabbt jobbat...

Detta var nog rekord-tid…för drömbyte alltså. Nu är det Island som hemsöker min hjärna. Men drömmen om en längre tid i Spanien för språkstudier ryms fortfarande i planerna. Men denna morgon är det Island som tagit över min tankeverksamhet. Det liksom slog mig tidigt i morse: nu ska jag åka. Det är dags att förvärkliga drömmar och inte bara drömma dom. Island har funnits som en dröm sen många, många år tillbaka. Varför har jag inte åkt kan man fråga sig. Jag vet inte, många orsaker antagligen. Ibland kan det vara så att man undermedvetet är rädd för att ens drömmar inte ska hålla måttet. Men det verkar som om Island gör det och lite till.

Men nu har jag (nog) banne mig bestämt mig. Så många tecken talar för att det är dags att åka nu; ekonomiskt, tidsmässigt, och personligt. Var i en liten stad i förra veckan och där skulle bokaffären stänga för gott och allt skulle bort för halva priset. Hittade en tjock bok om Island för 50kr och billig karta över landet. Är inte det ett tecken så säg? :-)

Jag ska åka till sommaren. (Vågar jag skriva det utan reservation. Tänk om jag inte åker och så har jag skrivit här att jag ska? Då får jag skämmas lite sen. Men om jag skriver det kanske det blir av på riktigt och inte bara blir att resa i era andras bloggar :-) ) Jag tänkte mig att jag ska åka i Juli, Augusti nån gång. Fasiken, då är det nog dags att jag börjar kolla upp resor, flyg, boende, vad jag vill göra under dom dagar jag blir där osv. Här finns ju massor med tips bara på denna sida bland bloggar och diskussioner. Sen har jag ju mitt ”tecken” för 50 kr. Har vän med Islandskontakter också som jag ska höra med. Undrar om hon vill följa med?
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet