Stöd Ukraina

Wahlens blogg

Torsdag 15 Oktober 2009 - Tokyo
Resealbum: The big trip!

I Tokyo, Japan.

Hej,
Nu är vi i den Japanska huvudstaden och jag måste nog säga att detta är nog en av de märkligaste städerna jag besökt. Det är människor överallt och det känns som de rör sig i överljudsfart. Stor kontrast till tex. sydamerikanska storstäder där folk har ett mycket behagligare tempo. I går var vi ute på en festrunda som tog från små skumma barer till kapsellhotell där trötta japaner låg och sov i långa rader av små hytter. Konstigt men väldigt roligt.
Ryktet att Tokyo skulle vara väldigt dyrt är nog överdrivet, man äter en bra middag med öl för 60 kronor.
Däremot var vi ut och åt Hidabiff (Som Kobebiff men från området Hida istället) häromdagen det kostade 350 kronor för en 120 gramsbiff. Vad det värt det? Hell yes!
Det var den i särklass bästa biff jag någonsin ätit. Köttet var så mört att man knappt behövde tugga. Ungefär som gåslever. Jag har också hunnit med att köpa köksknivar. Smida för hand av mästersmeden Yoshisada. För 3st knivar betalde jag 1400 sek, jämfört med tex. vad Global kostar hemma så känns också det som ett fynd.
Nu ere dags att ge sig ut på nya äventyr i denna märkliga stad.

Hare!
/J
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

The Guianas..
13 år sedan
Yaguaru-Stockholm
13 år sedan
Parque Ambu Ari.
14 år sedan
Hacia la selva...
14 år sedan
Leoparder,rånförsök, funkparty och fotboll...
14 år sedan