Stöd Ukraina

Wahlens blogg

Fredag 18 Juni 2010 - Saltsjö-Boo
Resealbum: The big trip!

Yaguaru-Stockholm

Hej,

Efter 10 månaders resa är jag hemma i Sverige igen. Egentligen skulle jag komma hem först i september men pga diverse omständigheter tog jag beslutet att återvända. Jag kommer dock att avsluta "The Big Trip" i december/januari. Då blir det the Guyanas och central amerika.

Efter så lång tid på resande fot är det svårt att smälta allting och en del upplevelser har jag nästan glömt.
Det starkaste minnet kommer dock alltid att vara arbetet jag gjorde i parque Ambue Ari och då framförallt med Ru. Det var riktigt tungt att lämna honom framförallt efter de framsteg vi nådde tillsammans. Exempelvis hade han inte simmat på 9 månader när jag kom till parken. En annan faktor är att det tog en månad innan han lärde sig att lita på mig fullt ut. Vilket märks genom att han slutade hoppa och överlag bete sig mycket lugnare.
Det kändes dock bra att lämna över honom till den nya volontären eftersom han varit i parken tidigare och jobbat med Ru.

Jag hoppas också att jag kan återvända någon gång till detta fantastiska ställe och alla ni som gillar djur åk ditt och jobba dom behöver all hjälp dom kan få.
/Johnny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

The Guianas..
13 år sedan
Yaguaru-Stockholm
13 år sedan
Parque Ambu Ari.
14 år sedan
Hacia la selva...
14 år sedan
Leoparder,rånförsök, funkparty och fotboll...
14 år sedan