Stöd Ukraina

Wahlens blogg

Söndag 27 September 2009 - Peking
Resealbum: The big trip!

I Peking, Kina.

Framme i Peking efter en lang resa genom Asien..
Den 12/9 lamnade vi Stockholm med forsta stopp Helsingfors. Det borjade inget vidare eftersom jag blev magsjuk en timme efter ombordstigning pa baten. Troligen matforgiftning efter brunchen pa WC Skanegatan... Jag aterhamtade mig dock ratt snabbt tack vare herr Underberg.
Pa sondag morgon var vi framme i Helsingfors dar vi spenderade dan med ett besok pa Sveaborgsfastning. Pa kvallen steg vi pa taget till Moskva. Vi spenderade 2 dagar i Moskva med att besoka alla masten Roda torget,Kreml etc.. Passade naturligtvis pa att ata gott ocksa.
Tisdagen den 15/9 hoppade vi pa transibirska jarnvagen och akte oster ut. Dagarna pa taget gar mest ut pa att titta ut genom fonstret, lasa bocker och softa. Ju langre bort i sibirien vi kom ju kallare blev det ute och nar vi efter 2 dagar passerade Novosibirsk lag det sno pa marken.Efter 4 dagar pa taget analnde vi till Mongoliets huvudstad Ulan Bator dar vi hoppade av. UB är inte den vackraste stad jag sett men ändå intressant. Dagen där på åkte vi ut till nationalparken Gorkhi-Terelj, otroligt vackert med miltals av stäpp omgärdat av berg och mäktiga klippformationer. Dagarna i parken gick åt att vandra,rida och klättra.

Efter tre dagar i parken bar det iväg till UB igen och tåget mot Peking. Tågresan tog 2 dagar.
Vi har 4 dagar i Peking vilket är väl lite men vi får försöka hinna med de viktigaste (Tiamen,muren,den förbjudna staden och shopping..)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

The Guianas..
13 år sedan
Yaguaru-Stockholm
13 år sedan
Parque Ambu Ari.
14 år sedan
Hacia la selva...
14 år sedan
Leoparder,rånförsök, funkparty och fotboll...
14 år sedan