Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Onsdag 4 Januari 2012 - Hà Tiên

Fortsatta äventyr

I morse startade gick vi upp tidigt för att ta oss till båten som skulle ta oss till Ha Tien. 6.30 klev vi in i taxin som vi nästan direkt ville lämna. Han körde som en galning på nästan obefintliga vägar och skrek och gormade på de andra trafikanterna. Vi som hela resan beundrat Vietnamesernas lugn i trafiken. Efter en timme med chaufören från h- vetet var vi i hamnen. Levande!
Vilgot hittade en balja med sjöhästar vid ett fik. Jag hoppas ingen äter de fina djuren.
Sedan var det dags för båtturen. Det var ordentlig sjögång, så Elsa blev sjösjuk och Saga kände sig inte heller något vidare. När vi kom i land var även E grön, men det kan ha varit migränen. Framme vid hotellet började Vilgot också segna. Det visade sig vara feber. Nu ligger jag här på hotellet som den piggaste av oss och försöker få de andra att tillfriskna. Imorgon ska vi vidare till Phnom Pen i Kambodja. Nu är jag glad att vi valde att ta en dag i Ha Tien och inte satte oss direkt på en buss till Kambodja!
/ J
Dela med andra:    

Kommentarer
Joohan säger:
Ska ni till ankor wat nu? Herreje vad spännande. Njut också av avbrotten, inget brinner ju.
Postat 2012-01-05 07:07  Anmäl
Sjrvarfarmor säger:
Bli friska riktigt snabbt allihop!
Elsa, har du inte åksjukearmbanden med dig?
Tänker på er - mycket!
Kram! B
Postat 2012-01-04 23:12  Anmäl
Gittap säger:
Krya på er! Lycka till med er resa till Kambodja! Önskar Birgitta & Co
Postat 2012-01-04 21:09  Anmäl
Golstorp säger:
Tråkigt att höra att ni mådde
dåligt av båt resan. Hoppas att
ni som mådde dåligt, är bättre nu.
Hur är det med Vilgots feber?
Krya på er / E
Postat 2012-01-04 12:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan