Stöd Ukraina

Aspviks blogg

Söndag 16 Mars 2008 - Argentina

Fortfarande Buenos Airs

Nästan en vecka har jag nu spenderat i Buenos Aires, skulle utan tvekan kunna stanna 3-4 till men lär ju finnas mer att se på denna kontinent.
Så imorrn på morgonen drar jag och min amerikanske vän till Brasilianska ambassaden och hämtar upp hans visum sen till busstationen och bokar en biljett neråt i landet.
Vet inte riktigt vars än, men lutar mot en stad som heter puerto madrid (stavning?) där vi tänkte kika på pingviner och stressa ner från storstads livet.
Vi börjar med det sen planerar vi vidare på plats, men blir nog att åka ännu mer söderut för att sen börja röra oss upp mot Peru.

Buenos Aires är absolut min nya favorit stad och puttar ner Barcelona på en värdig andraplats.
Staden är gigantisk och känns som det kryllar av historia, kultur och gammal cool arkitektur i varje gathörn.
Igår spelade Bob Dylan här, lyckades inte få tag i biljetter för ingen berättade nått för mig förren några timmar innan, men vadå det är väl inge speciellt med en världstjärna i stan?;)
Smakade även det berömda argentinska köttet och vart inte besviken. Vi beställde det "well done" men var trots det ändå lite blodigt men jag antar att det är så de äter det. Köttbiten man fick var så stor att jag tror till och med farsan hade nöjt sig med en portion.
Rev väl lös på kanske 80kr med 1liter öl till. Går säkert att hitta billigare men det här var tydligen ett riktigt bra ställe.
Jo jag har ju träffat en skön kille från Kalifornien, är inte säker på hur hans namn stavas men drar till med Austi? haha
Han är precis som den killen ni får i era skallar när ni tänker på den typiska surfar duden som gör det där tecknet med tummen och lillfingret, ni vet så vi gör när vi ska signalera typ "ring mig" på avstånd.
Är en riktigt shysst marknad här i området som pågår just nu, ska avsluta det här och hoppas jag har gjort er lite avundsjuka mitt i värsta söndagsångesten. ;)
Peace!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

sista kvällen i BsAs
16 år sedan
Montevideo
16 år sedan
La paz, amazonas
16 år sedan
salta, boliva
16 år sedan
Mendoza
16 år sedan