Stöd Ukraina

Aspviks blogg

Söndag 30 Mars 2008

Mendoza

Återigen sitter jag och väntar på en 18-20 timmars bussresa. Denna gång ska jag bege mig från Mendoza norrut mot en stad som heter Salta, ska inte stanna nå länge alls utan bara fixa nya biljetter som tar oss vidare mot Bolivia och våran första utflykt som blir världens största saltöknen.
Ska bli riktigt spännande med nytt land, har hört så mycket om Bolivia, det enda som är lite skrämmande är höjden. Saltöknen vi ska besöka ligger på över 5000 meter höjd.
Så lite huvudvärk och lätt yrsel kan man nog få räkna med.

Här i Mendoza har vi inte gjort så mycket alls, mest på grund av det dåliga vädret.
Staden är mysig och små parker lite överallt. Har mest promenerat runt i parkerna och torgen och bara chillat, fredag kväll köpte vi en flaska rödvin från området här som vi vart rekomenderade. Delade den med några på hostellet för att sedan ta en 15 meter lång promenad till en arabisk restaurang där vi njöt av Kebab, några öl och vattenpipor.

Var tänkt att vi skulle besöka några vinodlingar osv men kändes inte så lockande att cykla runt i regnet.
Har funderingar på att investera i ett par nya skor, tror inte mina Reebok är lämpliga att trekka runt i ökner, djungler och inkaleder med. ;) Även en mössa kan behövas då tempraturen sjunger ganska rejält i öknen nattetid.
"Bara" 5.5 timmar till bussen går, ska gå över gatan och köpa en kopp kaffe och några empanads som lunch. För er som inte vet så är Empanadas ungefär som de piroger vi är vana vid, fyllda med antingen köttfärs, kyckling eller skinka och ost. Går att få med annat i också men det är nog det vanligaste.

Peace !
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

sista kvällen i BsAs
15 år sedan
Montevideo
15 år sedan
La paz, amazonas
16 år sedan
salta, boliva
16 år sedan
Mendoza
16 år sedan