Stöd Ukraina

Aspviks blogg

Torsdag 27 Mars 2008

Bariloche

Sa dar ja! Da har man averkat nastan alla platserna jag ville se i Argentina for den har gangen.
Om 5.5 timmar gar varan buss vidare mot staden och vindistriktet Mendoza dar det tydligen ska vara valdigt vackert och gott vin.
Vi kommer nog stanna dar ungefar tva natter for att sedan stressa vidare upp mot Bolivia. Satt namligen igar och raknade lite pa tiden jag har och insag att om jag ska hinna se saltoknen i Bolivia, amazonas och vandra inkaleden sa ar det pa tiden jag borjar rora mig snabbare.
Reser fortfarande tillsammans med min amerikanske van och vi trivs bra ihop. Bor eller eller rattare sagt vi har bott pa ett valdigt mysigt hostell har i Bariloche, 5 sangar inklamda pa kanske 20m2. Later kanske inte sa jatte mysigt men riktigt skon kansla och bra hang nere i koket med matlagning och kortspel varje kvall.
Ja som jag sa ovan sa ar planen att borja rora oss mot Bolivia for att forst ta en tur runt varldens storsta saltoknen for att sen forsoka hitta nan tur som leder oss in i Amazonas! Har hort sa mycket coolt om det sa misstanker att det kan bli resans hojdpunkt, ja inte ordagrannt da flera stader i Peru och Bolivia ligger betydligt hogre upp an Amazonas.
Sen stressar vi vidare mot Peru och vandrar Inkaleden, misstanker dock att jag maste inhandla ett par nya skor innan.
Har i Bariloche har vi badat i sotvatten, vandrat upp for berg, gatt vilse i "djugeln" och nastan blivit jagade av en vakt hund. Sen tog vi saklart en obligatorisk olkvall dar vi dansade natten lang!
Branner betydligt mindre pengar nu an i borjan av resan, nu forsoker vi laga varan egen mat atminstone varannan dag.
Ska avrunda nu och se om jag kan slanga upp en bild som en kille fran Nya Zeeland fangade en av manga kvallar i koket!
Peace !!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

sista kvällen i BsAs
16 år sedan
Montevideo
16 år sedan
La paz, amazonas
16 år sedan
salta, boliva
16 år sedan
Mendoza
16 år sedan