Stöd Ukraina

Aspviks blogg

Onsdag 12 Mars 2008

Buenos Aires

Såja, då var man äntligen framme.
Staden verkar riktigt soft, bor i en stadsdel där det inte är så mkt affärer men en del mindre hostells och massa pubar och restauranger. Igår när jag hade landat och hade hittat hotell så invigde jag vistelsen med en stor stark iskall på kanske ett av världens mysigaste torg. Under tiden jag satt där fick jag både avnjuta lite tango och gatumusikanter.
Annars sov jag mest igår, var helt slut förmodligen jetlag.
Stället jag bor på bjöd på frukost märkte jag idag, så 2 koppar kaffe och nån slags syltbakelse tog bort det sista av jetlagen.
Resan Stockholm - London - Buenos Aires gick väl bra. Dock ett stort minus till vädergudarna som valde att lägga en storm över London och därmed bjöd mig på den obehagligaste landningen i helt mitt liv (förhoppningsvis).
Däremot stort plus till Brittish Airways som inte bara bjöd på bra mat utan även mycket mat. 2 omgångar riktigt goda mackor, en middag bestående av ruskigt god kycklinggryta och en helt okay frukost, och därtill massor med kaffe, läsk, vatten, juice, ja allt vad man nu önskade sig.
Befinner mig just nu i nån form av shoppingkvarter, ska spana runt lite här och snart avnjuta mitt första mål mat sen jag landade, åt inget igår var alldeles för trött.
16e är det fotboll, Rancing vs. River plate!! tror det kan vara ruskigt grymmt !
Hoppas allt är bra där hemma ! peace !
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

sista kvällen i BsAs
16 år sedan
Montevideo
16 år sedan
La paz, amazonas
16 år sedan
salta, boliva
16 år sedan
Mendoza
16 år sedan