Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Tisdag 27 Juli 2010 - Redondo Beach

Första dagen i L.A

I dag är första riktiga dagen i L.A

(Har spenderat den i Santa Monica), med shopping på Third Street Promenade.
Hur underbart som helst med butiker som "Forever 21", "Urban Outfitters", "Victorias Secret" m. fl, för att nämna några.

(Har även varit på Piren här i Redondo Beach.) Faktum är att många filmer och TV serier har spelats in på Piren. Inte minst "O.C", "Pirates of the Carrabian", "90210" m. fl. Jag har själv inte följt OC, men de andra blev som tokiga och började fota på flera ställen, så jag fotade också- precis som en riktig turist förväntas göra :-)
Här ser ni en bild på ett café som flera scener spelats in. Vi fotade så mycket så de kom ut med autograferna.

Är dock inte en "riktig" turist och bor på hotell...bor i lägenhet med Amerikaner som grannar, och 2 rumskompisar från Kina och Frankrike. Hur kul som helst! Man ser ju mer av det riktiga livet när man bor så här. Ex de Amerikanska flaggorna i trädgårdarna. Bilarna här är verkligen så stora som alla sagt, och jag har sett flera som det står "God bless America" på :-)

Tar gärna emot tips på saker att göra här, även om schemat är fullspäckat för att jag skall hinna se och göra så mycket som möjligt.

I don't wanna miss out on anything :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Ami_hbg säger:
Är såå avundsjuk på dig! Finns inget som slår shopping i LA (möjligtvis shopping i NY ;-)
Hoppas du beställt en konteiner till hemresa!?
Önskar dig en underbar fortsättning på resan!
Postat 2010-08-04 22:00  Anmäl
Resaiusa säger:
Hej! Jag tycker det är toppen i LA och det är fint i Santa Monica där glömde jag min kamera på piren,men det är inte så tokigt på Venice Beach heller..
Ha de bra!
Postat 2010-07-31 16:34  Anmäl
Zahra1999 säger:
oohh vad skönt du har
Postat 2010-07-30 14:14  Anmäl
Tiniz_reser säger:
Haha verkar som du har väldigt kul men....pluggar du nåt??????????? Inga slappar fasoner här nu :-D Hoppas att du har kul :-) Sj är jag med Putte o Belle i Götlabooooorrrrrg
Ha de bäst stora kramar
Postat 2010-07-29 00:53  Anmäl
Reseglad säger:
Hi over there..........
Njut av varje sekund.Följer dig vidare på resan.
Postat 2010-07-28 17:55  Anmäl
Roy säger:
Vad kul att följa din resa, ös på med bilder bara :-)
Postat 2010-07-27 16:18  Anmäl
Tubbe säger:
Du kan hälsa på min syster kanske. ;o)
/ R
Postat 2010-07-27 12:47  Anmäl
Switch säger:
Rolf - du kunde inte ha givit mer uttömmande svar! Nu har jag inga tips kvar att ge förutom L.A Ink om man är intresserad tatueringar.
Postat 2010-07-27 12:10  Anmäl
Go_east säger:
Ser ut som att du har det gott ,hoppas resan blir toppen :)
Postat 2010-07-27 11:01  Anmäl
Femtioplus säger:
Hej Tjejen:)
Hoppas du får det JÄTTETREVLIGT:):):) "Over-There"
Jag ska kolla vidare vad du delger oss... och så ska jag skicka länken till min son som ska dit i augusti.
Postat 2010-07-27 10:47  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Travellover
Travellover säger om Travelfuns bild "Shoppingfynd":
Lätt att göra shoppingfynd i USA :)
30 juli 2010 10:44
Ellinor
Ellinor säger om Travelfuns bild "Cafét i OC":
Kul, var det gott också?
27 juli 2010 09:36