Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Söndag 20 Januari 2013 - Goa

Stränder och party i Goa

Goa är Indien-light. Här är det mesta turistanpassat. Stränderna är vackra, klimatet är underbart och visst är det även kor på gatorna här. Det finns flera sevärdheter som ex kryddodling, marknader mm, men efter två veckor med späckat schema lockar standen aningen mer. Har trots allt endast 4 dagar här och min bleka vinterhud är i stort behov av solen och fötterna njuter av strandpeeling. I går var det födelsedags party i kombo med smekmånadsfirande för några av mina medresenärer. Perfekt tillfälle att träna på våra bollywood- moves på dansgolvet vilket är himla kul när man är några stycken... Kan helt klart tänka mig att börja dansa bollywood hemma, haha...

Kommer helt klart sakna alla vackra soluppgångar och magiska solnedgångar här i Indien, alla färger, smaker, dofter, den otroligt goda maten och alla människor. Inte minst alla nya vänner jag fått på denna resan och jag kommer absolut hålla kontakten med flera av dem. Har också fått så många fina guldkornstips och härliga resebloggar att följa, då flera i gruppen reser jorden runt.

Nu är det snart dags att betala för strandfrukosten, koppla bort wifi och ta en strandpromenad till närmsta massage :-) kommer inte ha massvis med foton från Goa, men min bild av Goa finns väl bevarad och jag kan definitivt tänka mig att resa södra Indien nästa gång och avsluta i Goa (med stop i Mumbai så klart).
Dela med andra:    

Kommentarer
Travelfun säger till Ziesta:
Ja det känns näsan lite tomt nu. Har precis landat på Arlanda.. Det var bara jag från Sverige samt två norska tjejer. Övriga var från UK, Wales, Irland, Österiket, Holland, Austalien osv.. :-) ja, det är roligare att resa med blandade nationaliteter och åldrar tycker jag. De flesta var i min ålder förutom två tjejer som var 19 och äldst var 45. Annars ca 25-35. Och alla med ett brinnande intresse för att resa :-)
Postat 2013-01-21 14:09  Anmäl
Ziesta säger:
Härligt det låter! Det är en av de grejer jag gillar med gruppresor; alla nya vänner. :-) Varifrån kommer de andra? På de gruppresor jag har gjort har det varit knappt några andra svenskar, utan desto fler från Australien, Nya Zeeland och USA/Kanada.
Postat 2013-01-21 11:33  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet