Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Tisdag 12 Maj 2009 - Göteborg

Det blir Leros igen!

Ja så är det. Vi kan inte låta bli att åka tillbaka till denna härliga ö. På 2000 talet har vi varit här vartannat år ungefär. Undantaget var 2006-2007. Vi var på Leros 2006 när jag skadade en fot efter en vecka så vi valde att avbryta semestern. Därför var vi ju 'tvungna' att åka dit 2007 och som 'kompensation' för 2006, blev det 4 veckor lång semester.

Vi hade redan bokat Skottland i slutet juli men ville åka någonstans i Grekland under 2 veckor före det. Vi tänkte egentligen restresa. Men vi kom fram till att vi läntar så till Leros att det får nog bli det. Första tanken var sista minuten flygstol med ex vis Apollo till Rhodos och sedan båt. Men jag ser vid sökningar på nätet att det verkar vara strykande åtgång på resorna så vi vågar inte vänta.

Alltså blir det samma scenario som vi gjorde 2007. Flyg till Aten, övernattning på flygplatshotellet Sofitel (dyrt! men efter vägande av för och nackdelar så blev det så), sedan flyget till Leros nästa morgon. Vi håller just nu på att söka hotell. Tidigare har vi bott i Vromolithos eller Pandeli så denna gång tänkte vi bo i Alinda istället som omväxling.

Söka hotell ja och kontakta dom, det är inte lätt. Jag ser en affärsmöjlighet här ;-) bygga hemsidor med e-mailkopplingar till dom små eller relativt stora hotellen som bara har telefon och fax!! Måste bara gå kursen först!

Har bara kontaktat 1 hotell ännu som har sådan där bokningsförfrågan site. Där vill vi helst bo, så vi får se vad dom erbjuder oss för pris för 14 dagar. Annars får vi sätta oss och ringa :-( till andra hotell om vi inte tar erbjudandet. Vi får se.

1 juli drar vi och det ska bli såååå sköööönt!!!

Ha de!
Dela med andra:    

Kommentarer
Aquaholic säger:
Du har fått mejladress till min väninna som bygger hus där, kan du inte kontakta henne om tips? Hon är hemma just nu, men åker efter sommaren ner dit igen.
Postat 2009-05-24 22:56  Anmäl
Stoarn säger:
Hej!

Jag arbetar med ett tv-program där vi skildrar och följer passagerare som reser via Arlanda av olika anledningar. Och jag vill därför komma i kontakt med resenärer. Maila gärna mig på catrin.magnusson@titan.se, så kan jag förklara mer.

Mvh Catrin Magnusson, researcher Titan television
Postat 2009-05-20 13:40  Anmäl
Sirapp säger:
Grekland är ju bäst! Såklart ni ska dit!
Postat 2009-05-12 15:53  Anmäl
Annicamarie säger:
Härligt! Klart ni ska till Leros. Vi kommer dit den 12:e juli - så vem vet, vi kanske ses :-) Fast vi bor i Pandeli, som vanligt.
Postat 2009-05-12 14:54  Anmäl
Jojes säger:
Längtar också till Grekland. Leros verkar härligt. Vi drar till Samos den 8 juli. Ska bli sååå skönt.
Postat 2009-05-12 11:13  Anmäl
Gbenskar säger:
Åh vad skönt det låter. Och planeringen är ju härlig den med....
Postat 2009-05-12 10:39  Anmäl
Fanihelvete säger:
Skönt! =)
Postat 2009-05-12 10:13  Anmäl
Mipumo säger:
Låter så himla skönt:) Jag ska läsa lite mer om Leros och kanske blir det en öluff i Grekland till nästa år. Jag ska börja ta tag i vår Italiensemester med Bergamo som utgångspunkt, men jag väntar lite till för det är ju så himla kul att planera. Jag kommer att åka till Stockholm på en liten miniresa över Kristi Flygare.
Postat 2009-05-12 10:08  Anmäl
Veiken säger:
Grattis. Härligt! Du pratar så väl om Leros så....
Postat 2009-05-12 09:52  Anmäl
Gullsing säger:
Jag hoppas att ni får en härlig Lerossemester. Vi ska iväg till Mallorca, Palma Nova i juni, men vi har inte bokat nåt mer ännu. Jag vill gärna tillbaka till Grekland igen, men kan inte bestämma mej för till vilket ställe det i så fall blir.

Gilla
Postat 2009-05-12 09:20  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet