Stöd Ukraina

Gullans blogg

Lördag 14 April 2007

Bluesfestival i stan

Dan fore dan. Alltsa dan fore dagen vi maste packa for att aka hem. Det ar med blandade kanslor. Visst langtar man hem till Familjen, gotland, huset, Annica m fam och lite svalka men samtidigt... hur coolt ar inte Mexico.

Just nu ar vi mitt uppe i en blues festival till forman for handikappade barn. Mitt i insamlingslagret star en kille som ar downs syndromare och charmar alla. Flera i min familj har alltid jobbat och jobbar med barn som ar handikappade darfor kanns det annu varmare att skanka pengar till honom och hans organisation. De har byggt en stor scen mitt pa vagen och ett band spelar. De skall spela till 05 i morgonbitti men sa lange ska inte vi vara kvar....tror jag.

Grabbarna har redan gatt hem och lagt sig. Vi bor bara runt hornet sa vi tittar till dom med jamna mellan rum. De drommer om en resa till Vancover eftersom Peter har traffat en Dan fran Vancouver som ocksa har hockey grabbar i Toms alder. De har bytt email adress och lovat varandra att det blir utbytes matcher Roma/vancouver. Hans fru heter Debbie och ar jattetrevlig. De ar ocksa har pa festivalen. Det finns manga canadensare har och de ar otroligt trevliga.

Ikvall har vi shoppat jarnet! Jo det har vi verkligen. For er som tanker aka hit...samla mycket pengar till shopping. Just nu bar jag pa 2 hangmattor (jag har tva sedan tidigare), keramikprydnader, pladar, dukar och tshirtar mm mm. Billigt och kul grejer. Hur skall vi fa hem allt?... Det ordnar sig sakert!:-D

En annan sak.. pa festivalen marknadsfor de en vodka som heter Gotland, fast med prickar over o. jag stegade naturligtvis fram och berattade att familjen L bor pa denna mytomspunna o, och vips sa blev jag presenterad for en massa folk. Jag fick forklara vart denna exotiska o lag mm. Halla... nu maste Gotlands kommun skydda sitt varumarke!

Nej nu ar det dags for nattning. ... snart.

Ps Italienaren med hogklackat ar ocksa pa festivalen:-)

Kram fran Lindstreams
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet