Stöd Ukraina

Gullans blogg

Torsdag 25 Februari 2010 - Koh Chang

Eldsflugor

Efter att ha tillbringat en hel dag i solen var det dags for ett avbrott och en utg\flykt. Vi fick tips om en bra restaurang soder om whitesand beach dar de ocksa tog en ut i en bat for att titta pa eldsflugor.

Restaurangen var en genuin thairestaurang med skaldjur som specialitet. Maten var underbar och lika sa paddelturen.

Efter maten klattrade vi ned i baten och gav oss ut i morkret. Mysigt eftersom manen sken och gav ett precis lagom ljus. Vi akte langs med mysiga kanaler och kom tillslut fram till ett omrade dar eldsflugorna fanns. Och jag trodde de fanns precis over vattnet... men jag hade fel ... traden gnistrade av sma ljus. Lackert. Barnen tyckte det var jattemysigt.

Annars tillbringar vi dagarna vid havet eller vid poolen. Idag har killarna forsokt heja fram Sverige i hockey... med trojor och allt... men det gick ju inte sa bra:( Vi har ocksa hyrt mopeder som vi skall ta oss runt en svang med. Forsta turen gick uppfor snirkliga vagar och nedfor snirkliga vager. Jag var livradd (sag det inte till nagon:) men det gick bra eftersom jag och Tom bestamde oss for att halla var egen takt. Innan vi tog oss tillbaka till hotellet sa stannade vi och at en sen lunch pa restaurang Ther Rock som ligger norr ut pa whitesand beach.

Nu blir det ett dopp i poolen innan vi skall ata middag pa stranden.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet