Stöd Ukraina

Gullans blogg

Tisdag 2 Mars 2010 - Koh Chang

Shopping och lata dagar

Vi tillbringar dagarna vid stranden. Går inte att gora så mycket mer. Varmt, varmt. Men fr den skull inte for varmt. Skont är ett passande adjektiv. På stranden går det naturligtvis forsäljare av olika slag och idag har jag kopt två vackra sjalar for 100 bath, vilket är ca 23,50 styck och ett snyggt halssmycke for 120 bath.

Det är overhuvudtaget valdigt billigt att leva och shoppa här. Lunchen for 4 personer idag gick pa 450 bath, ungefär 110 kronor. Två soppor, en kycklingmacka och Vires standard... fried rice with chicken. Vatten och dryck till alla. Och Idag har maten smakat bra igen. Jag har haft en ilsken magsjuka som inte velat släppa så igår morse blev det penicillin och vips så fick soppa och vatten en god smak.

Killarna har kopt t shirts i massor och kalsonger av olika de slag. De ar hejare på att pruta;) Men bästa klippet har P gjort. Han har sytt upp en kanonsnygg kostym med tillhorande väst. Kostym, två skjortor, ett par byxor och slips for drygt 2 000 kronor.

I går kväll var vi på den restaurang som verkade vara mest Thai på gatan och gissa om vi åt gott! Jag åt grillade havskräftor.Vi vuxna avslutade kvällen på stranden under en palm med en drink medan barnen gick till hotellet for att spela kort. Restaurangerna och barerna stänger ca 23. Sedan är det tyst och lugnt och efter en hel dag i solen på stranden är det precis lagom.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet