Stöd Ukraina

Gullans blogg

Fredag 13 April 2007

Hogklackad Italienare och inget Mexico City

Oh vad varmt det ar har nu. I gar kvall var det 28 gr kl 22.00 nar Peter och jag forsokte sitta pa var balkong. Men vi fick ge oss. Det var for varmt efter en dag pa sjon och i solen. In i AC kylan. Skont. I dag har det varit lite battre. Men det kravs nog att man ar Mexicanska om man skall fixa det har vadret i langden. Ar fortfarande forundrad over byggnadsarbetarna mitt emot vart hotell. De jobbar pa i den har varmen och kan forstas inget annat. Jag forsokte forklara det for en taxichauffor pa spanskengelska och han sa bara...hur kan man jobba i sverige i 30 gr kyla da? Och det har han ju ratt i;-)

Letandet av frisor igar gav frukt och killarna blev klippta. Den 1,5h timme som det tog ar egentligen ett helt inlagg pa bloggen, men jag tar det nar vi kommer hem i stallet. Det var de roligaste och intressantaste 1,5 h jag haft pa lange. Salongen agdes av en mycket feminin italienare i hogklackade skor och de som klippte extraknackte som transvestiter pa kvallarna. Jag berattar nar jag kommer hem ...haha. Killarna blev ialla fall valdigt snygga i haret och frisorerna hade aldrig sett sa ljust har forut;-)

Egentligen sa skulle vi ha akt till Mexico City idag, men vi har bestamt oss for att hoppa over det. Vi orkar helt enkelt inte + att manga har sagt att just nu efter pask sa ar luften otroligt dalig i MC eftersom alla kommer tillbaka efter semestern. Med facit i hand sa skulle vi borjat i MC och sedan tagit oss ut till kusten. Vi far helt enkelt ta MC nasta gang. Men det kan vara ett tips till framtida mexico resenarer. MC under mexicanarnas semester tider och forst innan ni far smak pa sol, bad och paraplydrinkar;-)

Har inte smakat pa tequilan annu, forutom i en god margurita. Italienarna som bor brevid oss har gjort det daremot. Var strandbar delade ut gratis tequila i forrgar och vad jag forstar sa sov de som bambinos i ett dygn efter det partyt. Hela Playa ar ett enda stort party for de som orkar och vill. Fran fm till tidig morgon. Nar vi skulle pa utflykt harom dagen sa motte vi 3 personer med rom och kola i glasen kl 7.30. Barer och diskotek over allt.

Nu ar det dags att ga till vart favorit stalle dar man kan sitta och se pa folk som flanerar och ta ett glas vin.

Kram pa er
Dela med andra:    

Kommentarer
Mape säger:
Ja,man blev ju himla nyfiken vsd som hände,på den frisörsalongen,
ett gott skratt förlänger ju,sägs det.Väntar med spänning!!
Postat 2007-04-14 22:03  Anmäl
Gullsing säger:
Jag hoppas att du kommer att berätta om italienren och vad som hände på salongen. Jag är mycket nyfiken. Ha det.

"Gullsing"
Postat 2007-04-14 19:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet