Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Måndag 4 Januari 2016 - Varkala
Resealbum: Kerala i Indien

Behandlingar och nya planer

I förrgår var jag och Johannes på varsin kiopraktorbehandling och han ville att jag skulle komma tillbaka idag för vidare behandling. Som jag redan visste så såg han att jag hade en obalans i kroppen pga av min knäskada. Jag har fortfarande en inflammation kvar i knät som han hittade och började massaera med olja vilket gjorde ordentligt ont men förhoppningsvis kan han få ner inflammationen lite. Jag skulle också massera in citron på min vänstra axel mot inflammation varje kväll. Nu på morgonen fick jag behandling nummer 2 då jag fick mer behandling mot inflammationen i kroppen. Jag är mörbultad i hela min vänstra kroppshalva och jag fick olika tips av kiropraktorn hur jag kan jobba vidare för att få bättre balans i kroppen. Känns som om jag skulle behöva åka till Indien fler gånger för att få de behandlingar som jag behöver 😉.

Backwater (kanalsystem) är en sevärdhet som man läser mycket om när man ska till Kerala och vi skulle se backwater när vi skulle åkt den lokala färjan från Allepey till Kottayam men då var färjan på reparation och vi var då tvungna att ta en taxi runtom backwater för att komma fram i tid till nästa bokade taxi som skulle ta oss till National parken i Thekkady. Det innebar att vi missade hela backwater och det har gjort att vi har tänkt om lite i våra resplaner. Vi skulle ha flugit från Trivandrum upp till Kochi för sedan flyga till Sverige från Kochi men nu kommer vi strunta i flyget (Trivandrum-Kochi) och istället har vi bokat en husbåt med helpension på backwater (utgår från Allepey) i ett dygn innan vi tar oss till ett hotell i närheten av flygplatsen i Kochi. Det blir en större kostnad så klart och dessutom att vi kastar pengarna i sjön för flygbiljetterna som vi hoppar över men vi får se backwater.

/E
Dela med andra:    

Kommentarer
Åsa Maria säger:
Tack för att vi får följa med på resan. Riktigt kul!! Alla berättar så fint, så det är ett stort nöje! Ha det så trevligt på backwatersturen!
Postat 2016-01-06 00:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan