Stöd Ukraina

Retards blogg

Måndag 18 Januari 2016

Att resa med Rosanna

Hej eftersom att jag och Rosanna inte kände varandra hur bra som helst innan Vi åkte tänkte ja skriva hur det funkar för oss. Finns nog väldigt många nackdelar och nån fördel att resa med mig också, kan kanske få Rosanna att skriva nåt sen.

Fördelar
Det bästa med att resa med Rosanna är att vi tänker sjukt lika på så många saker. Den ena säger nåt och den andra svarar typ alltid : ja precis det jag tänkte haha. Så är det med typ alla platser, vi känner typ samtidigt när det är dags att lämna en ö eller vart vi ska näst. Vi gillar samma barer, drinkar, människor och stränder. Vi båda gillar att sova. Alla andra jag rest med ska alltid ställa klockan på 7 på morgonen och ba ny dag nu vi måste se vad den har att erbjuda haha. Vi reser för att göra det vi vill och man hinner sola även om man sover ut. Vi hatar väckarklockor och vill inte ha några jobbiga tider att passa (då hade Vi vart kvar och jobbat i Sverige liksom)

Hon gillar även alkohol lika mycket som jag så vi behöver aldrig tjata för att få med den andra ut nån kväll. Vi gillar därimot inte samma typ av killar så aldrig något tjafs om det. Vi bråkar typ inte fast ja kan vara grinig på morgonen så skiter hon bara i det. Och vi har samma syn på rasister, folk som är vidriga mot djur och killar utan respekt för tjejer. Hatar folk som ligger med horor och reser på elefanter och behandlar folk som skit och även förstör paradiset genom att slänga skärp överallt (liksom ölflaskor i vattnet är inte nice)

Nackdelar
Det är bra att hon gillar att sova, men 200 timmar/dygn och är omöjlig att väcka(även om vi lite bytt plats på den fronten senaste veckan )

En riktigt irriterande sak är att hon är döv och att jag hatar att upprepa mig, det kan nog få mig att döda henne innan den här resan är slut.

Det är bra att hon gillar att äta men när man bara vill hem och hon ska ta 200 varv runt ön för att hitta den bästa kebaben blir man lite trött hehe.

Ingen av oss är liksom "mamman" för båda har noll koll på någonting och är allmänt lata och det är inte alltid en fördel även om det är skönt hehe. Det kan ju även vara en nackdel att båda gillar alkohol så mycket för vi skulle nog må bra av att vara hemma nån mer kväll. I början var jag väldigt trött på hennes ständiga gameboy spelande men hon har tappat lite intresse för det och jag har ju en mobil att spela på nu så det har jag nog kommit över.

Det värsta är att hon röker för det är det värsta jag vet. Mår så illa av den äckliga lukten och tycker att det är så otroligt onödigt och korkat.

Helt klart fler fördelar än nackdelar och jag tror att vi kommer vara bra vänner efter dom här 2 månaderna. Jag har också insett att det kanske är bra att inte resa med sin bästa vän för då hade det blivit mer tjafs eftersom man redan vet vad man stör sig på så man hugger snabbare då hehe.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet