Stöd Ukraina

Retards blogg

Onsdag 2 Mars 2016

Lite gott och blandat

Okej här kommer ett till randomininlägg med småsaker jag glömt skriva.

En kille lagar min mobil så när han var klar säger jag: I love you!
Han: thank you.

En kille raggar på mig:
"What's your type of guy?"
Jag: "dead ones"

Rosanna sitter med en kille och en tjej på donken och frågar: "Är ni ett par?"
Och får ett helt seriöst svar: "Nej han är en kund."

Jobbig kille ber mig beställa drink åt honom. Jag frågar: "Vad vill du ha?" Han ba: "what ever you have"
Jag svarar: "chlamydia"

I Bali hängde vi lite för mycket på ett ställe med fribar och buffé så en gång var kön minst 1 km och när jag kommer fram till bartendern kollar hon på mig och säger: "vodka juice"  hahha vart nog en sån för mycket #stelt

Jag var astrött och pratar med några från Canada.
"We're from Canada"
Jag: "are you hockey?"

Nästan varje gång, förutom om vi ätit på någon finare restaurang så får man aldrig maten samtidigt och nästan varje gång fick Rosanna maten först (så klart med tanke på att jag åt långsammare så vi hoppades alltid att jag skulle få maten först så då var det självklart tvärtom.) Och första månaden i alla fall så spelade det ingen roll vem av oss som bad om notan så gav dom den alltid till mig ändå. Så random.

Det var rätt kul när vi var hos doktorn för att kolla Rosannas fot så kliar jag mig i håret och får upp en lus. Rosanna sa direkt att det var löss och jag förnekade det tills vi kom hem och kollade och hittade flera. Så då fick vi gå tillbaka till doktorn typ 30 minuter senare och köpa lusmedel. Haah sen var vi hos doktorn typ en gång av dagen tills vi lämnade ön pga hon ville tvätta foten igen och vi fick köpa nytt medel hela tiden eftersom de var värdelöst. Undrar om dom saknar oss :p

Vi gillar som sagt dryckesspel så här kommer favoriterna:
• Tell him/her som går ut på att vad jag än säger om en person så måste jag avsluta meningen med tell him eller tell her beroende på kön. Gör jag inte det och Rosanna hinner före så måste jag berätta det jag sa för personen jag pratade om. Vilket lätt blir stelt. Jag försökte lura Rosanna en gång genom att peka på en kille jag visste inte var hennes typ och säga: "var inte han snygg?" För att hon skulle säga: "nej han är ful" så skulle jag säga Tell him. Hon var dock snabbare än jag var så hon sa Tell him istället för att svara så jag fick gå fram och säga att han var snygg.. han satt med en annan tjej.. Den här leken pågår hela tiden så man måste konstant tänka.

• Talleo som är en lek där alla har varsitt tecken sen ska man typ skicka vidare genom att först göra sitt eget tecken och sen personen man skickar till. Sen är det dens tur att först göra sitt eget och sen någon annans för att skicka vidare. Låter konstigt men man sjunger samtidigt så det går snabbare och snabbare. Enkelt men kul speciellt om man ej har kortlek.

• Odds är också ett spel som pågår hela tiden. När som helst kan jag alltså säga till Rosanna: "Vad är oddsen på att du puttar ner honom i poolen." Desto större risk det är att hon gör det (om de är något "ofarligt") ju lägre nummer säger hon. Om hon t ex svarar 1 på 10. Så ska hon och jag sen samtidigt säga ett nummer mellan då 1 och 10. Säger vi samma nummer så får hon göra det eftersom jag utmanande henne, men om det vi säger tillsammans blir 10 som oddset var så får jag göra det. Låter svårare än det är. Lovar att det är enkelt och askul. Det vanligaste man fått göra är att svepa sin drink, men har även blivit någon puss både med folk vi är med och randoms, dödat någon, tagit på nåns rumpa, petat på folk aa allt möjligt fulla idioter kan komma på faktiskt.

• Coingame var mitt favoritspel och även spelet jag sa nej till när vi fick höra det eftersom mynt är sjukt smutsiga. Jag kom över det och hade så kul istället. Alla som är med ställer sin drink imitten sen ska man studsa i ett mynt i nåt av glasen. Får man ett mynt i sitt glas är det bara att svepa, även om man själv råkat kasta i det. Enkelt, men man behöver ändå lite teknik.

• Shame är väl typ inget spel även om vi haft så kul med det. Det började i poolen på funky monkey hostell i Bali när vi kastade boll och när någon missade sköt Rosanna vatten på dom med en slang och så säger alla Shame Shame shame. Hahha körde även på det om nån gjorde nåt stelt så kunde man kasta is och säga Shame shame shame. En kväll var vi ute med ett par, sophia och teddy och varje gång som pussades kastade vi is på dom och sa Shame Shame shame. Ett under att folk gillar oss faktiskt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet