Stöd Ukraina

Retards blogg

Torsdag 3 Mars 2016 - Stockholm Arlanda

Saker jag inte kommer sakna med det här livet

Okej allt är inte en dans på rosor här är det jag inte kommer sakna just för att visa att allt inte är perfekt. 

Flygresor, båtresor, bilresor där man oftast tror att man ska dö; alltså resor överlag. Och även väntan på resor. Typ på flygplatser flera timmar eller i hamnar där man svettas ihjäl.

Kommer inte heller sakna att rota runt i resväskan som en idiot och ändå bara hitta samma kläder. 

Leta efter tvätt hela tiden för att vi är smutsiga. 

Att antingen svettas ihjäl ute eller att frysa ihjäl inne pga ac man inte kan ändra.  Finns typ inget mellanting, samma på flygplan eller båtar.

Att duscha i så äckliga duschar som ofta typ sitter ihop med alla äckliga toaletter.  Och även ofta ej har varmvatten, speciellt i Indonesien. Och toaletter överlag, vissa har ingen dörr och de flesta måste man be om papper eller betala fast man hängt där hela kvällen. Och att man inte får spola ner toapapper är rätt jobbigt med. Att en toa med dörr med lås och papper man haft med sig i fickan trots att toaletten inte ens har en toaring är lycka liksom.

När man måste dela säng funkar väl, att dela täcke är mindre kul speciellt när vi har feber varannan dag också. Plus att alla sängar varit så sjukt obekväma. Eller dom få gånger vi fått en eller ingen handduk.

Alla sjukdomar som är så många att jag inte kan komma ihåg mer än; feber, hosta, ont i halsen, inflammationer, magsjuka, löss, vätskebrist, urinvägsinfektion och allt annat som är ofarligt men ändå asjobbigt.

Alla äckliga människor vi träffat, ofta på fyllan men klarar inte av folk som bara kan tänka på sig själva såsom rasister, mytomaner,  folk med dålig kvinnosyn, fyllon, knarkare, tjuvar osv. Alla som försöker sälja på en saker genom att skrika darling efter en på gatan gör också mig rätt galen.

Ja världen är fucked up, men allt är ändå mer än värt det. Bara lite trött på folk som reser och ska låtsas att allt är perfekt och så kommer man hit och ser allt och fattigdom påriktigt med sina egna ögon och mår så dåligt att man ändå haft turen att födas i Sverige och aldrig behövt tex sälja sin kropp eller lura folk på pengar eller sova på gatan/ i sitt företag för att vakna när kunder kommer och ställa upp för dom. Att man har alla fördelar man sällan ser även om Sverige är långt ifrån perfekt...

Med det sagt så måste jag ändå säga att jag är sjukt nöjd med den här resan och det här blir antagligen inte den sista. Alla fördelar väger lätt upp nackdelarna.

Kommer sakna alla fina ställen vi fått se och allt vi har fått uppleva. Både jag och Rosanna är ju lite mer upplevelser framför att se fina saker. Ja vi hade absolut kunnat besökt fler länder eller fler sevärdigheter, men jag ångrar ingenting faktiskt för vi har haft så extremt roligt. Alla sjuka människor vi träffat som vi kommer sakna så mycket. Att man kan få en ny "bästis" på några timmar som man sen saknar några dagar efter när man åker åt olika håll är så kul. Att man kan klicka och ha så kul med folk från alla möjliga länder. Vi har nog klickat minst med svenskar fakiskt haha. Usa, Canada, Filippinerna, Kina, Thailand, England, Australien, Argentina, Danmark, Schweiz, Chile, Israel är dom länder jag kommer på just nu som vi hittat nya vänner ifrån, aa alltså spelar ingen roll vart man kommer ifrån när man ändå kan ha så kul och förstå varandra. Och även med folk i alla åldrar haha.

2 månader har gått väldigt fort även om jag längtat hem några gånger så är det synd att vi inte kunde stanna längre. Är inte ens framme i Sverige än men jag saknar redan Asien...

Bye bloggen hörs nästa resa om jag inte kommer på något random ja inte vill glömma haha.

Bilderna hamnade på Facebook för omöjligt här.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet