Stöd Ukraina

Retards blogg

Måndag 4 Januari 2016 - Koh Phangan

3-5 januari

Oj det vart en väldigt lång text om hitresan, men för att sammanfatta Koh Phangans första 4 dagar så vill jag nog skriva:
• Buckets (vilket förutom strawberrydaquiri och tom collins bara är stora äckliga drinkar)
• Alkohol (vilket alla, vi inräknande borde druckit mindre av)
• Droger (lugn det starkaste vi tog var lustgas, men annars fick man se en del människor som tyckte att droger var life och mushroommountain var himlen)
• Sköna manniskor (Vi träffade folk fran alla möjliga lander och fick både lära oss och lära ut nya dryckeslekar villket råkar vara något av det bästa jag vet)

Vi förlorade dock en del har som t ex Rosannas kamera med alla bilder från början av resan, min mobil är kvar men väldigt trasig så säkert mina bilder också, en av Rosannas sneakers som jag lånade flög självklart av våran taxi... (inte mtt fel att skor hatar mig) och lite for mycket pengar.
Känner endå att det var lite av en win då jag hittade nya skor, någons visakort och Rosanna hittade en killes mobil. Så plus minus noll. Sämsta ar att ni inte kan få se några bilder på hur bra vi haft det och allt fina vi sett.

Igår den 3:dje januari checkade vi ut fran djungeln och in på ett hostel i stan vilket innebär att vi slipper 40min restid till stan och kan göra mer spontana saker. Vi fick även ac, varsin handduk, varsitt täcke och en toadorr.
Jag har haft sjukt magkattar senaste dagarna sa vi bestämade oss for att chilla idag och skriva ihop en bucketlist som Rosanna leder stort på. Men vid 4 pa natten vart jag sjukt rastlös sa vi bestämde oss för att gå till stranden ta nån å öl och leva life.
Stranden var död för få första gången sen vi landade.. Plötlisligt ser vi ljuset och hör låg musik en bit bort. Vi börjar klättra i bergen för att komma dit. Kommer fram inser att det ar ett sjuukt rave.
Man ser att alla är så spacade. Vi som inte ens druckit alkohol idag tycker det ar sjukt underhållande att kolla på så vi stannar. Vi börjar kanske dricka vid 5 på morgonen och har det sjukt kul med randoms.

Planen var att hålla oss uppe till 8-9 for att då boka båt till Phuket som skullle gå klockan 11. Vi har haft för bra sa vi har ingen koll på tiden. Tillslut så börjar vi bråka med grabbarna vi hängt med hela natten.
Eftersom att dom tydligen tycker att jag ska hålla tyst och le och jag inte riktigt håller med får jag nån flipp och sparkar till honom, han ish börjar grina för att få sympati av de andra grabbarna. Otroligt omoget att slåss och jag vet att det inte kommer få honom att förstå någonting ändå, men när han säger att svenska tjejer har for mycket att säga till om for att när han bodde i Sverige (han var från Thailand) så ville ingen ligga med honom. Så för att vi säger nej sa har vi tydligen for mycket att säga till om, om vara egna kroppar och liv. Hm skulle kunna skriva 1000saker til om det, men för att göra en lång historia kort så hatar jag dom. Vi går hem och inser att klockan är efter 11 sa phuket är kört. Antagligen lämnar vi aldrig den här ön men vi får se. Hörs :p
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet