Välja flygbolag....???

30 okt. 2010 17:32
Visningar: 1174
Vilket flygbolag är bäst, o mest prisvärd???
Vi tänkte åka som familj (två barn 9 & 11 år), till Bangkok i början av dec.
Vi försöker hitta ett prisvärt (men säkert!) flyg dit, har ni några tips..., vilket bolag är att rekommendera, en mellanlandn är ok.
Vad är fördelar o nackdelar med Qatar, Air China, Aeroflot o Lufthansa???

Mvh Ressugen!!!
30 okt. 2010 17:35
Hej!
Kolla med http://www.travellink.se

Själv skulle jag föredra Qatar framför alla andra, för att jag är kräsen med flygen och Qatar är ett av de bland de bästa flygen i världen med bästa turistklassen och de brukar inte ha så långa väntetider på flygplatser.

Air China och Aeroflot skulle jag personligen inte gärna flyga med.

Lufthansa vet jag inget om men det är väl rätt ok.

Mvh Eva
30 okt. 2010 23:06
Tack för tipsen, o länken verkar riktigt bra! Ska kolla vidare...
Mvh
Av Lindilo
31 okt. 2010 11:43
Hej!
Vi har åkt med Etihad från Göteborg,det var helt suveränt bra!I och för sej 2 mellanlandningar,men som sagt,mycket bra!
Vi hade barn som var 4 och 6,och det var inga problem.
Egen skärm med filmer och massa spel,gott om plats.
Vi betalade 27000 ca,men det är ju 2 år sen..
Lycka till!
1 nov. 2010 14:46
Hej!
Qatar, Etihad, Finnair samt Lufthansa är alla mycket bra och likvärdga flygbolag. Jmför priser och flygtider.
Vill Du ha ett relativt billigt bolag och numera säkert men kanske inte med den bästa servicen så är Turkish Airlines ok. Är man ute i god tid så kan priset ligga på hälften jämfört med de andra booagen.
Mvh
Lisa
Av Karten
4 nov. 2010 18:02
Hejsan, Dom ovan nämnda bolagen håller enl. min erfarenhet ok standard. Jag och min familj väljer efter priset då det för hela familjen ofta skiljer flera tusen. Skillnad på service i ekonomi är marginell.
2008 åkte vi med Turkish Airlines och dom var kanon med väldigt bra mat i båda riktningar och dom låg lägst i pris men det var tyvärr 4h väntan i Istanbuhl på nervägen.
Finnair har som någon skrev kort restid och är bra men kan jag spara ca 5 tusen spänn så väntar jag gärna några extra timmar. Prova med olika resdagar för det kan ibland skilja tusenlappar för en familj. Hemresa på söndag kan t.ex vara billigare än hemresa på lördag som är populärare för att folk ska hem och jobba på måndag.

lycka till
//jokaim
9 nov. 2010 03:03
Åkte med Qatar senast och det var toppen! Vi hade då en 18-månaders tjej och fick utan att bet extra en baby-korg som man fäste på väggen som hon kunde sova i och platserna med extra utrymme, kanon! Nu har ju ni större barn och vår kille som är lite äldre fck 1 ryggsäck/ flygning full med saker att roa sig med, pennor, block, spel, solbrillor, plånbok, vattenflaska mm, kändes verkl generöst om man jämför med Ving etc där ALLT kostar extra, varje litet tillval. Bra service, hade inget att klaga på. Kort mellanlandn var det då vi åkte. Nu blir det Finnair denna gång , har ej åkt med dem förr men resan går snabbt. Vi bokar alltid våra biljetter direkt när de släpps dvs 330 dagar före avfärd då är det som billigast, vi bet 5900 kr/ vuxen och 4900 /barn tot 22000 för 4 pers nov-dec. Nackdelen m att boka så långt i förväg är ju att man får ligga ute länge m pengarna och att förutsättningarna för resan kan ändras.
9 nov. 2010 14:52
Tack snälla för alla tips!!!
Det lönar sig verkligen att kolla olika resdagar...!
Vi har nu hittat flyg med Qatar för 21.000 för fyra personer i 27 dagar, vilket känns som ett bra pris. Och det var bara en mellanlandning på ca. 1½ timme.

Annelie67: Tack jätte bra, nu vet vi ungefär när bilj släpps, nästa gång ska vi hålla koll 330 dagar innan... ;-), tyvärr funkade det inte denna gång eftersom vår son har behandlats för leukemi i två år nu... :-(

Mvh ressugen-längtar bort!!!