Travelcard London

4 jan. 2012 10:31
Visningar: 2909
Hej!
Ska till London nu i januari och tänkte beställa ett travelcard tills dess men jag tycker det är en djungel det här med travelcard i london. Jag undrar därför vad peak och off peak betyder? Har försökt läsa mig till men blir inget klokare mer än att det är vissa tider korten inte gäller eller något.

Sedan undrar jag även om någon vet om det finns något 3-dagarskort att köpa? När jag försökte beställa fanns det bara till barn.

//Emma
Av Asok
4 jan. 2012 17:58
Jag brukar alltid köpa ett Oyster card när jag åker till London - gäller både på tunnelbanan och bussarna. Du laddar kortet med en ung. summa och behöver du resa mer så är det bara att fylla på det.
Av Nina79
8 jan. 2012 14:26
Off Peak betyder att man får åka lite billigare, typ 60p, eller nåt sånt. En singel biljett kostar £4.30 inom Zones 1-2. Men om du antingen köper 1 Day Travelcard Off Peak, så kostar det £7, eller en Oystercard Pay As You Go, så kostar det också £7 Off Peak. Det finns bara 7 Days Travelcard numera, tyvärr. Dom har haft 3 Days Travelcard förut. Jag har hellre Oyster pay as you go, eftersom då slipper man gå till kassan varje dag för att betala för biljetter och sånt.
8 jan. 2012 16:21
Tack för bra svar!
Det blir nog ett oystercard då trotsallt. Det blir nog smidigare än tre stycken dagskort när vi inte vet hur mycket vi kommer åka.

// Emma