Transporter och basket

Av Ankan73
25 jan. 2015 22:27
Visningar: 556
Vi kommer besöka NY i mars (4 personer) och jag har några frågor.

Vi flyger till JFK och jag undrar vad kostnad för taxi in till Manhattan är? Kan man åka med typ nån form av shuttlebuss (minibuss som tar ca 9 pers). Vi åkte med en sådan från Newark vid en tidigare resa. Vi kommer landa rätt sent och samma gäller hemresan då vi flyger sent på kvällen.

Sen undrar jag var man enklast och billigast köper biljetter till basketlaget Brooklyn Nets? Jag vill ha biljetterna skickade/nerladdade här hemma. Är det säkert att åka dit och hem med tunnelbana? Vad kostar taxi?
Av Birgere
25 jan. 2015 23:31
Gå in på JFKs hemsida o klicka dig fram för olika transportalternativ
Go in på nba.com o klicka dig fram för att köpa baskebiljetter
26 jan. 2015 08:40
Citerat från Ankan73:
Vi kommer besöka NY i mars (4 personer) och jag har några frågor.

Vi flyger till JFK och jag undrar vad kostnad för taxi in till Manhattan är? Kan man åka med typ nån form av shuttlebuss (minibuss som tar ca 9 pers). Vi åkte med en sådan från Newark vid en tidigare resa. Vi kommer landa rätt sent och samma gäller hemresan då vi flyger sent på kvällen.

Sen undrar jag var man enklast och billigast köper biljetter till basketlaget Brooklyn Nets? Jag vill ha biljetterna skickade/nerladdade här hemma. Är det säkert att åka dit och hem med tunnelbana? Vad kostar taxi?
Jag kollade Nets mot Pistons den 21 dec 2014. Åkte från 23 gatan till Barclay Center. Tog den gula linjen, tror det var N eller Q-linjen. Det tog 19 min med tåget , därefter gick man kanske 4-5 min i gångarna för att sedan komma upp rakt framför Arenan. Otroligt enkelt. Jag köpte biljetterna via Stubhub.com. Enkelt att navigera och du ser vilka kategorier som är till salu samt då även placeringen på arenan. Jag fick mina biljetter skickade till hotellet. Biljetterna var "riktiga" alltså inga pdf-utskrifter. Men jag gissar att det kan man själv avgöra vilken sorts leverans man vill ha.
26 jan. 2015 09:53
Vet att Nets är trendigare just nu (åtminstone i hipsterkretsar), men ni borde lägga pengarna på Knicks (även om de suger just nu) istället.
Av Totopez
26 jan. 2015 12:27
Biljetter köper du på Ticketmaster, som är den officiella siten (http://www.ticketmaster.com/artist/805983?&tm_link=tm_changeloc_go).

Det finns biljetter på Stubhub och andra sidor också, men det är andrahandsförsäljning. Ofta dyrare, men till vissa matcher som inte är så attraktiva kan man göra klipp.
Priserna för olika platser till samma match varierar från 30 till 3000 dollar per plats i ordinarie pris. Men köp inte de billigaste, ni kommer att ångra er.

Försök välja långsidorna framför kortsidorna, basket är mycket roligare med bra översikt över spelet. På Nets matcher är det sektionerna 6-10, 21-26, 106-110, 121-126 och 206-210, 221-226. Sektion 8 resp 24 är precis i mitten, sedan är 108 ovanför 8 och 228 ytterligare en upp (eller rättare sagt 227 & 229, det finns ingen 228).
Ju närmare mitten, desto bättre. Köp hellre platser nära mitten en bit upp än långt ut på kanten eller bakom målen.

Sedan håller jag iofs med om att det är en annan känsla att se Knicks på MSG, även om Barclays är en fantastisk arena.

Hoppas ni får det kul, NBA är en härlig publiksport!
Av Ankan73
27 jan. 2015 19:12
Tusen tack för alla svar! Då det gäller transporten så antar jag att det är smidigast att boka shuttle när man kommer dit och att hotellet kan hjälpa en med bokningen hem?
27 jan. 2015 19:23
Citerat från Ankan73:
Tusen tack för alla svar! Då det gäller transporten så antar jag att det är smidigast att boka shuttle när man kommer dit och att hotellet kan hjälpa en med bokningen hem?
Boka supershuttle här hemma är smidigaste. Så behöver ni inte hålla på med det under resan. Funkar väldigt bra och utan massa jobb, när ni anländer till JFK så letar ni upp området för supershuttle, de hjälper er med en van och på hemresan väljer ni en tid på hemsidan när ni bokar, när ni vill att de ska hämta er.
Av Totopez
27 jan. 2015 22:30
Jag skulle absolut inte boka en supershuttle eller liknande delad transport om ni är fyra personer.
Det är ganska enkelt att åka kollektivt in till stan, men annars rekommenderar jag en privat bil från dial7.com eller liknande. Det kostar samma som för fyra personer i en shuttle, men ni får en egen bil och behöver inte åka runt och lämna folk på en massa andra hotell på vägen. Jag tog shuttle från EWR en gång, då var vi nio i bilen som skulle till sju olika hotell. Mitt var det sista på slingan såklart. Det är inte vad man vill efter en lång resa.

Jag har nog använt dial7 tio gånger, och aldrig haft problem.