Tips på reserutt i Central och Sydamerika 2-3 månader

20 aug. 2019 15:19 (redigerad)
Visningar: 599
Hej! Jag är en ensam tjej på 26 år som nu vill resa runt i Central och Sydamerika.
Jag vore evigt tacksam för alla tips jag kan få på olika rutter att göra mellan februari-april. Jag vet bara att jag är sugen på att göra lite volontärarbete som jag hittar längst vägen då jag är färdig socionom och kommer att plugga distans medan jag reser! Samt så vore det trevligt att kanske börja i Rio för att få uppleva karnevalen. Utöver det ska sägas att jag redan gjort Rio och ÄLSKAR staden men tänker inte spendera allt för lång tid där, samt har jag redan gjort Ilha Grande så det behövs inte heller räknas in. Min plan just nu är ett flyg till Rio och sen ta varje dag som de kommer men alla tips välkomnas!

Jag tänker att jag främst vill resa med buss för att hålla kostnaderna nere och har egentligen inget speciellt som jag känner att jag MÅSTE besöka. Har hört av många att Costa Rica, Bolivia, Peru och Colombia är några guldgruvor som man absolut inte får missa.

Mvh, Matilda
23 sep. 2019 12:26
Hej Matilda! Jag har lite liknande planer som dig, jag ska göra volontär arbete år 2020 några månader med början från Januari. Jag vill tipsa dig om sidan workaway.com, jag har hittat många bra ställen att volontär arbeta på. Jag börjar troligen i Colombia 1 månad, sen 1 månad i Peru, och 1 månad i Bolivia/Chile. Jag har också kollat mycket på flygbiljetter mellan länderna och dessa är inte alls dyra utan ligger på ca. 800 kronor (förstås beroende på flygplatser). Har du rest själv förut i Sydamerika? Detta blir första gången till sydamerika för mig, dessutom ensam, känns spännande men allt går väl.. .:) H.Lena 25 år ( fun fact, jag är också socionom)
6 dec. 2019 21:41 (redigerad)
Hej Matilda! Jag och min tjejkompis planerar att resa till Sydamerika i runt den 20e februari för att se karnevalen i Rio, så vi planerar att vår utresa går till Rio. Vår tanke är att spendera någon vecka i Brasilen, efter det vill vi också till Bolivia, Peru och Colombia främst! Pratat lite om Costa Rica också. Vi hade gärna varit någon/några fler när vi reser! Så om du är sugen på att resa ihop eller liknande så hör av dig. Vår tanke är också att ta oss runt med buss för att vara lite ekonomiska :-)
/Johanna