Tips om Island?

Av Kitten
8 dec. 2006 13:02
Visningar: 4871
Hejsan!

Planerat in en resa till Island i februari...
Någon som har lite tips att dela med sig av?
TACK TACK:))
Av Mpc
8 dec. 2006 16:17
säger bara ta med dig pengar eller kort mycket dyrt . sen mycket festande folk går sent ut på kv. dricker lite för mycket tycker jag . sen stan är fin o man måste ut o se sig om kring det är så himla fint. glöm inte o ta med dig en kamera baddrekt du badar utomhus. jag var där en sommar .
19 dec. 2006 21:51
Kolla in mina bilder på Island på min sida.. Sedan tycker jag verkligen att du ska ut och rida på Islandshästar, bada i blur lagoon.. Åk gärna med ut på någon av alla turer som anordas från busstaionen vid flygplatsen i reykjavik (du stannar där när du kommer med flygbussarna från den stora flygplatsen).. finns mycket kul att se på.. Glöm inte att bada i Blue Lagoon..
26 dec. 2006 10:12
Hej kitten!
När du kommer till Island så tycker jag absolut att du ska till blå lagunen och bada i det varma och mineralrika vattnet där, det får du bara inte missa.
En ridtur på islandshäst sitter ju heller inte helt fel, det finns precis hur mycket utflykter som helst som kretsar kring allt som har med naturen att göra och att åka runt den gyllene cirkeln som turen förbi Tingvellir, geysir och gullfoss kallas är en av de vanligaste "turistfällorna" om man får utrycka sig så, det är envacker tur även om det är betydligt grönare och i mitt tycke vackrare på sommaren.

Gillar man att gå ut så finns det inte många städer som slår Reykjavik på fingrarna när det gäller bra stämning och hålligång till långt in på morgontimmarna och maten på restaurangerna håller otroligt hög klass,och påståendet stämmer ganska bra att det på Island är dyrt att äta billigt och billigt att äta dyrt dvs. en fin middag på restaurang är väl ungefär lika dyr som i sverige men att äta pizza och hamburgare är ganska dyrt däremot utom möjligen på mcdonalds.
Tyvär så stämmer det att Island är ett ganska dyrt land men å andra sidan så vill jag nog tro att man åker till Island av någon vettigare anledning än att handla en massa skit på en marknad eller så och om man är införstådd med detta så tror jag nog att de flesta kan tycka att det är en vacker och annorlunda plats att besöka.

Vi i vår familj bara älskar detta vackra land med den vackra naturen.Islandshästarna, varma källor och det otroliga fisket som finns nästan överallt.

Att räkna upp allt som finns att göra som har med natur, fiske, ridning, vandring osv på en ö som Island är bara onödigt eftersom jag inte vet om du är intresserad av detta, men skulle du vara intresserad så finns det en del bilder på vår sida här på forumet, och skulle du vilja veta mer fakta om Island så gå in på www.icetourist.is där finns svar på det mesta man behöver veta om Island annars så är det bara att söka på info om island för det finns massor av info på "nätet".
skulle det vara något speciellt du undrar över så är det bara att höra av dig till mig så ska jag eller Gunilla försöka svara på detta.mvh.Bosse
Av Mikki
27 aug. 2007 15:01
Jag håller med Vega Reso AB "Från heta källor till heta partykväll - här finns något för alla".
Denna slogan stämmer verkligen in på Island. Island var ett av dom absolut trevligaste resmål jag har besökt.
Det fanns verkligen nåt för alla, valsafari, storslagen natur, shopping och party!!!
Vilken utsikt vi hade från vårt hotellfönster, vi hade dessutom tur med vädret när vi var där. Regnade knappt något alls! (vi var där i maj)
Det var dock inte så dyrt som alla hade varnat för tyckte jag, om man verkligen ville kunde man hålla igen på pengarna. Man kunde köpa sallade och dyl i affärerna (typ plocka själv osv) men jag håller med den som skrev att en finare middag ör ungefär som här, men en pizza är dyrt. Vad det gäller utgång, så tyckte jag absolut inte att det var speciellt dyrt. Måna klubbar hade gratis entré (och dessutom fick man ofta en drinkbiljett) i alla fall om man är tjej!
Rekomenderas varmt, många islänningar kunde svenska och alla var väldigt öppna och trevliga och ville hjärna prata. Island är en oförglömlig uppleverse!!!