Tips boende bangkok

Av Ull
16 okt. 2009 22:28
Visningar: 1250
Familjen åker til thailand över jul och tar gärna emot tips på boende i Bangkok med pris i mellanklass.I fjol bodde vi på bayoke suit hotel, men det kändes sunkigt med äckliga gamla heltäckningsmattor.
16 okt. 2009 22:42
Jag gillar Asia hotel, då det ligger så bra till. Egen ingång från hotellet till skytrainstationen Ratschachewi. De har renoverat hotellet och fräschat upp rummen.
16 okt. 2009 23:02
Hej

Kan tipsa om ett göör bra boende, med en underbar frukostbuffe :http://www.sawadee.com/hotel/bangkok/bossotel
Bra boende, bra service,bra pris nära till allt............vad mera kan man önska sig!!!!

Ett tips,är att ni testar deluxrummen.

Hör av er om ni vill ha lite tips, om sevärdheter I Bkk.

Mvh/SIAM
Av Sierra
16 okt. 2009 23:07
Jag håller med Siam. Silomområdet är bra och Bossotel är "lagom".
Detta är var jag bor när jag är i Bangkok. Kolla reviews på länken han lämnat!
Av Ull
17 okt. 2009 10:26
Tack alla vänliga själar för tips på boende.
Igår kolla de vi Asia och det verkade fullt på de datum vi ska dit, så nu kollar jag era andra förslag.
Ifjol var på MBK, strosade förvirrade i en del i China town, for till tempel och var nära hotellet, åkte flodtaxi och var i Patpong på kvällen och shoppade. Vi tar gärna emot andra tips på saker att göra inför denna resa. VI planerar att stanna två dagar i Bangkok innan vi drar vidare till Mae Pim och Koh Chang.
17 okt. 2009 11:44 (redigerad)
Hej

Kan ge er några tips, som jag tycker ni skall utforska om ni har tid.
Om ni är i Bangkok på en helg, så är en marknad som heter Chatuchak weekend market ett måste.
Denna marknad kallas även "JJ", öppet på helgen mellan 9-18.http://images.google.se/images?hl=sv&rlz=1G1GGLQ_SVSE312&resnum=0&q=Chatuchak+weekend+market&um=1&ie=UTF-8&ei=PJHZSrv7MIra-Qbbovm-DQ&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CBwQsAQwAw

En annan marknad är Suan Lum Night Basar, öppet varje dag mellan 18-24 http://www.bangkok.com/shopping-market/suan-lum-night-bazaar.html

Eller ett fint grönområde, mitt i Bangkok, som heter Dusit Zoo, öppet alla dagar mellan 9-18, entren kostar 50 resp,10bath för barn
http://www.bangkoksite.com/Places%20to%20see/DusitZoo.htm

Eller varför inte besöka den kända backpacker gatan Khaosan Road, där finns barer, kafeer, affärer mm
http://www.alltomthailand.nu/bangkok.html

SIAM
Av Zonja
18 okt. 2009 03:06
Navalai River resort är helt ok och har inga sunkiga heltäckningsmattor : )
Lagom litet hotell med rena fina rum och pool uppe på taket. Man blir lätt sittande länge på den stora terassen vid floden efter
frukost/ lunch eller middag.
Flodbåtshållplats precis utanför.
10 min promenad till Kao San road (om man är road av den gatan/området).

Själv är jag inte så förtjust i Bossotel (heltäckningsmattor i hotellrum suck!), litet mörkt slitet smutsigt badrum.
Poolen är inklämd och man ser rakt in i rummen intill, ca 4-5 solstolar. Sorry vad jag "dissar" hotellet!
Dock nära till skytrain station, och invid hotellet på samma sida av den lilla gatan ligger en bra och billig Thairestaurang
(typ "hål i väggen) äter ofta där när jag är i Bkk.
Nära till State of Tower bla Siroccobar -missa inte utsikten från 61-63:e våningen. Godare/ovanligare drinkar får man leta efter ...
inte billigt, jag vet.

Kolla in www.chic39.com ett udda hotell typ Pippi Långstrumphus... ska kanske testa det några nätter i vinter.
/Sonja
Av Borgaf
18 okt. 2009 11:54
Citerat från ull:
Familjen åker til thailand över jul och tar gärna emot tips på boende i Bangkok med pris i mellanklass.I fjol bodde vi på bayoke suit hotel, men det kändes sunkigt med äckliga gamla heltäckningsmattor.
Hej
Det beror lite på hur stora barnen är, i somras bodde vi på Prince Hotel det ligger en liten bit från MBK,.Hotellet ligger ovanpå en marknad man som är på bottenplanet mykcet billigt. Marknaden runt omkring är mest för grossister Det är lägenhetshotel vi var fyra vuxna och 3 barn. Ett enkelt hotel men rent och väldigt fina stora poolområde, ett för motion och ett för att slappa o njuta, Mycket prisvärt. Tog taxi till SIAM center med taxameter 100 baht.
I Mars i år bodde vi på GRand Diamond som även det har lägenhetstyp alltså två sovrum och litet vardagsrum. Mycket bra de har en ljuvlig frukost. Nära till det mesta.
På Silom har vi bott flera gånger på Narai som ju är ett bra alternativ men för barnfamiljer är de här två jättebra. Vi bokar på www.Sawadee.com som är väldigt bra och säkert att boka på har använt det minst 25 gånger.
Flodturen är bra och trevlig men skippa guidning ett tips. Ta en taxi till hotel Orientel gå rakt in o sedan till vänster förbi receptionen och där till vänster igen (förbi pool o barer) ända ner till floden och vid bryggan står en vakt man ber honom ropa på en båt och säger att man vill åka en timma, därefter kör han tillbaka och det är bara att gå iland o slipper alla besök på affärer o dylikt.
I somras var vi på Rose Garden en trevlig tur kanske lite långt men överreklamerat. Vi var även på Krkodilfarmen medss uppvisning o djur var det uppskattat av barnen (3,6,10 o 13 år)
Dusit zoo var så där, men Akvariet i CentralWorld var poppis lite dyrt men några timmar var uppskattade av barnen. Gå in på Sawadee. com och läs samt på www.thailandresor.se där finns mycket bra information och utflyktsförslag på svenska.
18 okt. 2009 15:57
Hej igen!

Titta på min sida, så har jag några bilder på deluxrummen på Bossotel Inn i Bkk.

MVH/SIAM
Av Ull
18 okt. 2009 18:50
ungdomarna är 16 och 18 år och gillar bl.a.shopping
19 okt. 2009 03:17
Hej,

Istället Stable Lodge eller Bossotel som alltid rekommenderas när BKK Hotel efterfrågas, så kan jag tipsa om Sukhumvit hotellen. Spana in On 8, The Key, Ibis Nana, S Sukhumwit. Riktigt fina hotell för bra priser. Nära Skytrain. Stable Lodge verkar lite slitet med äckligt sängöverdrag.
Av Marilcj
19 okt. 2009 09:12
Har du testat att boka Asia direkt på deras egna sida?
Dels brukar det bli ytterligare lite billigare & finns e regel mer platser!
Även Asia erbjuder stor frukostbuffé som ingår i priset!

Vi bor själva på Asia när vi är i Bangkok mycket pga vad du får för pengarna samt läget & skytrain!
19 okt. 2009 09:38
Hej Ull, titta in på http://www.ithailand.se och gör en sökning på Hotell, finns både i Bangkok och ute i provinserna! Finns även guest house och lite mindre familjedrivna ställen
Av Fiddi
20 okt. 2009 21:23
Vi gick på Sierra´s rekommendation och bodde på Bossotel i februari.
Det låg väldigt bra till och hade en jättebra frukost. Vi hade en deluxerum för oss, 2 vuxna och 2 barn.
Helt perfekt!
Av Ull
21 okt. 2009 22:31
Är det någon som bott på detta hotel och vad anser ni då om det.

Residence rajthevee
588/1 PETCHBURI RD., RAJTAEVEE,
BANGKOK 10400 THAILAND
7 nov. 2009 20:08
Hej
Vi har bott på hotel Residence rajthevee . Vi brukar bo på Bayoki suite vi gillar läget, maten, utsikten men tycker att det är lite för sunkig känsla, så i somras så tog vi in på rajthevee istället. Eftersom vi är 4 i familjen så behöver vi ett hotell som har 4 sängar eller iallafall tre och en extrasäng så utbudet är ju ganska begränsat. Rajthevee är ett ganska mysigt hotell med stora rum och vänlig personal. Det var lite frächare än bayoki,bla ingen heltäckningsmatta men det var ganska risig inredning och rummet behöver en uppfrächning. Det låg nere i en soi som var svår för taxi att hitta till och lite mörkt att gå på kvällen. Vår dörr ut till brandtrappan var inte helt tät så det kom in lite insekter första kvällen men sedan tryckte vi dit vår badrumsmatta och då blev det tätt. Det roliga var att städerskan lät den sitta där alla 5 dagarna. Badrummet var iallafall helt klart bättre. Denna sommaren ska vi prova Grand Diamond. Det blir rätt så mycket dyrare men vi hoppas att vi ska få ett frächare hotell.