Thailand under sommaren

8 dec. 2010 22:43
Visningar: 13741
Var i Thailand är det bäst att resa till, under juni- och julimånaden?
Det råder ju regnperiod just då, men jag har hört att det bästa vädret är i öst..
så jag vill ju kolla lite här, vilka platser man borde åka till.

Och är det lätt att bara luffa runt och hitta billiga hotell på plats? Jag har ändå tänkt att boka hotell dom första dagarna. Men resten av dagarna....
9 dec. 2010 05:31
Hej

Vi upplevde Thailand i år, just dom månaderna som ni planerar att åka.
Koh Samui, Koh Phangan och öarna nära, är absolut bästa ställena att åka till under den svenska sommaren.

Nästa gång vi åker blir det återigen under den svenska sommaren, men då skall vi lägga lite mera tid på ön Koh Phangan.

På Samui bodde vi på "The Florist Resort" på Maenam Beach, annars är det inga problem att hitta lediga rum under denna period.

Skickar med mitt resealbum från våran resa http://www.reseguiden.se/forum/resor/tillbaka-till-thailand-...

Hör av er om ni funderar över nått!

Mvh/Siam
Av Ukunda
9 dec. 2010 17:15
Siam har helt rätt! Öarna i Siambukten är bäst på sommaren. Själv gillar jag Koh Tao mest av de tre men det är ju en smaksak. Glöm inte bort trakten runt Chumphon eller för all del Hua Hin några dagar på väg till eller från öarna. Vi reste senare än förr i fjor och hade superbra väder nästan hela tiden. Har aldrig haft strålande sol son i fjor i Ban´gkok i augusti. Synd om oss alla snåla (sparsamma ) att Thai nu ändrar sina fantastiska barnrabatter . Trist....men förståeligt.
10 dec. 2010 00:11
Tack så mycket för era svar!
Undrar nu en sak till, vad är billigt för er?
Hotellpriser alltså. Hur mycket är lagom för en natt i bath?
10 dec. 2010 07:29
Hej

Vi brukar boka rum som kostar runt 1300-2000 bath natten, då brukar man få mycket bra boende.
Priserna som du ser är ju för hela rummet, dvs 2 sängar samt att det oftast ingår frukost.

Min erfarenhet är att hotellena i Thailand, håller mycket hög klass.
12 dec. 2010 21:18
Hej!

Jag betalar 500 Baht per natt. Jag tycker det är fint. Dubbelsäng, fin toalett mm. Men detta är i Bangkok utanför turistområderna. Annars är väl 1000 Baht ok.

Om ni vill snabbt och billigt till öarna prova NOK air, då ingår Buss & båt till koh pang gang, & Koh samuei. Hela resan från bangkok tar ca 4 timmar. http://www.nokair.com
Eller http://www.airasia.com

Boka bungalow/hotell http://samui.sawadee.com/
Av Ukunda
4 jan. 2011 19:32
Snälla Tommyboy...kan man få tips på dina billiga boenden både i Bangkok och annorstädes? Vi reser med två tonåringar och det är ibland trassligt att klämma in extrasängar. Jag upplever för varje år att det blivit mer sällsynt med de berömda leendena som jag minns från förr och känner mig ibland som en vandrande bankomat som alla Thailändare vill göra maxade uttag i. Vi är på väg till Bangkok för vidare transport till annat Asiatiskt land. Har bara inga planer klara just nu så jag tar gärna emot tips på boende i Bangkoktrakten,där ska vi ju transferera om inte annat.Tack!
Av Kickise
4 jan. 2011 20:36
Hej!
Jag reser ensam med mina två söner till Thailand och vi åker på sommaren då det är lågsäsong,boendet är oftast halva priset mot högsäsongen.
Vi är oftast i Phuket och Phi Phi,visst det är regnsäsong men vissa dagar är det strålande solsken och andra dagar kan det regna allt från några minuter till någon timme,men eftersom det är så var varmt så är det bara skönt med "lite" regn. Passa på att shoppa eller bara ligga under parasollet när det regnar.
I Phuket finns det flera stora shopping centrum att besöka om man gillar att handla,och vem gör inte det?
I Kata kan du bl.a. spela mini golf i Dino Park som är uppbyggd som en dinosaurie värld.
När vi bor i Kata,vilket är ett av mina favoritställen p.g.a stranden och att det är ett lugnt ställe att vara på med barn så betalar jag 700 bath/natten (ca:140kr/natt)för en stor bungalow med kyl,fläkt,ac,tv m.m.
På Phi Phi bor vi lite "bättre" med pool och frukost för mellan 1200-1600 bath/natten.
Jag kan rekommendera Phi Phi hotel och Banyan Villa!
Vi åker i sommar igen och kommer denna gång att evt att hyra ett litet hus i kamala och sedan resa runt.
27 mars 2016 10:57
Hej! Jag vill ev åka till Thailand i juli men vill ha en aktiv semester. Klättra, ta ett dykcert och snorkla. Shopping ligger def inte högst på min lista. Vart åker jag då? Vill helst inte se små barn i knä på pedifiler heller. Anyone?
27 mars 2016 15:20
Citerat från Annann48:
Hej! Jag vill ev åka till Thailand i juli men vill ha en aktiv semester. Klättra, ta ett dykcert och snorkla. Shopping ligger def inte högst på min lista. Vart åker jag då? Vill helst inte se små barn i knä på pedifiler heller. Anyone?
Ta dykcert på Koh Tao och klättra i Railey.

http://www.krabiguiden.se/railay-beach/

En hel del turister i Krabi regionen även under lågsäsong upptäckte vi när vi var där sommaren 2012.

För övrigt: Jag har hittills under 8 resor aldrig sett några små barn i pedofilers knän.
14 apr. 2017 16:08
Reser till sommaren 2017. Tips på områder o aktiviteter önskas. Reser med tonåring. Priser och tips på mer för pengarna. ..va er bäst boka på förhand som paket resa eller dela upp resa och boende. Planlagt va borta i 3-4 veckor juni /juli 2017. Hyran gärna privat boende om området ligger tillgänglig för utflykter både på sjö och land.