Thailand 11dec-26dec, koh muuk, Ko Ngai, Ko Sukorn. nån som varit där, hotel mm

28 nov. 2007 01:25
Visningar: 1062
Hejsan. Önskar all info jag kan få inför denna resa. Skulle vilja besöka öarna i Trang provinsen. Hörde att det börjat gå direktbåt från Koh Lanta? Någon som åkt den till Koh Muuk el. ko Libong mm ? Vilka andra öar är specielt sevärda där nere i skärgården? Tips på boende? Tack på förhand! Kram
Av Buddha
29 nov. 2007 18:57
Var på Koh Sukorn i juni 2004, alltså under lågsäsong. Vi flög från Bangkok till Trang där vi blev upphämtade med minibuss och sen en longtailboat ut till Sukorn. Vi bodde på Sukorn Beach Bungalow som ligger precis vid stranden. Helt OK ställe med fina bungalows och bra mat till en billig penning. Jag har några bilder på min sida därifrån......vi var de enda turisterna på ön så vi behövde inte trängas precis!!
Hoppas du får en bra resa!
Anette = buddha
http://www.thailandhotell.se/thailand_south/sukorn_beach_bungalow.php
30 nov. 2007 10:55
Hej, Vi var på Koh Muk förra året och spenderade julen där. Fantasiskt mysigt liten ön. Vi kom från Ao Ngan då, så vi hade beställt hämtning på vårt hotel i Aonang. Vi bodde på Cgharlie beach resort.-Kanonbra. Vi hade endast små Bambo Chalet., men det räckte mer än väl. God mat på de ställen på ön vi besökte. Vi åkte även till The Emerald Cave och ett tips är där att ta med pannlampa. Vår guide hade ingen och vi hittade inte ut.. det är kolsvart.. men värt det?..
http://www.kohmook.com/accommodation.htm

Vi önskar att vi hade stannat vid koh Jai ett par dagar för att få snorkla.

Fler frågor, bara hör av dig.
Av Malin76
6 dec. 2007 15:54
Hej!

Vi har precis kommit hem från öluff i Trang. Det går båtar från Koh lanta till de flesta av öarna i Trang, det är en färja som stannar till på de flesta platserna. Man kan även ta sig mellan öarna med longtail o speedboat. Om du reser från Krabi kan du även ta en minibuss till Trang för 350 thb. Bussen stannar vid en liten resebyrå där du köper en resa med speedboat samt transport till piren för 500thb. Koh Muuk var jätte mysigt. Koh Kradan var också fint. Vi besökte även Koh Hai, men där var det så svårt att bada pga mycket stenig havsbotten. Från Koh Muuk kan du även ta färja till Koh Lipe som visst ska vara mycket bra!

Vi bodde också på Charlie beachresort, det var mycket bra o prisvärt med en jätte härlig frukostbuffe. Det finns lite små ställen innanför Charlies också som du nog kan få bra priser på. Det finns också ett tältställe för 250thb/natt.
På Koh Kradan finns det två ställen att bo på det ena ligger mitt på ön o heter Paradise Lost, där antar jag att man bor billigast om man inte vill bo i tält på nationalparksförvaltningen. Annars ligger det ett helt ok ställe utmed stranden. Sunsetbeach på Kradan var mycket mysigt.

På Koh Hai bor du billigast på Koh Hai Villa. Helt ok bungalow med fan för 500thb.

Trevlig resa!!
10 dec. 2007 16:56
Hej du
Vi var på Koh Naghi förra året eller Koh Hai som det oxå kallas. Vi bodde på Thapwarin resort goggla det..
Jätte vackert sen var vi på koh lipe oxå bla det ligger lite längre ner men absolut värt att åka till.. koh Rok är oxå fint