Söker en internetsida.

Av Zelda1
27 okt. 2009 09:10
Visningar: 577
Jag har hört talas om en internetsida som när man söker efter en resa så kan man upp typ en almanacka för en hel månad om vad det kostar att resa en viss dag o.s.v.
Någon som kan hjälpa mig med detta så är jag väldigt tacksam.

M.v.h
Zelda1
27 okt. 2009 09:59
Hej Zelda, googla på "lågpriskalender" så får du upp träffar för de bolag som har en sådan. Hoppas det hjälper - jag känner inte till någon sida där alla kalendrar är samlade.

mvh/BL
27 okt. 2009 10:13
vet att på Ticket så kan man få en veckas olika priser man fyller i ett önskat datum å att man e flexibel...där får man fram vilka dagar som e billigast å vilket flygbolag, därefter kollaar man på flygbolagets hemsida...kan va billigare
inte en månad men en vecka i taget...

mvh//
S
Av Brjn
27 okt. 2009 12:44
Hej!
Flygresor.se har en prismatris man kan klicka fram när man sökt en viss resrutt.
Är en form av almanacka.
Britten
27 okt. 2009 15:11
Jag frågade en berest kompis som svarade så här:

Finns på itasoftware.com. Där finns en 30-dagars sökfunktion. Man anger tidigaste avresedatum, destination och ungefär hur länge man tänker vara borta (+/- 1 dag), så söker den 30 dagar framåt för att se vad som är billigast. Funkar alltså bara för reguljärflyg och inte för lågprisbolagen.

Var det nåt sånt du efterlyste?
Av Chilli
27 okt. 2009 16:20
Hej ,här på hemsidan finns det också , gå in på jämför priser,flyg o till höger finns alternativen sök via resmål eller sök i kalender.
Mvh Chilli
Av Ellinor
29 okt. 2009 16:12
Hej på er,
Jag vill tipsa om vår egen funktion här på sajten för att söka flexibla datum. Man går helt enkelt till sökfunktionen för flyg och när man fyllt i datum och gjort själva sökningen kommer en länk upp högst upp innan själva sökresultatet. När man klickar på den kommer en kalenderöversikt upp där man lätt kan jämföra pris för flera dagar samtidigt. Flygsöket hittar ni på http://www.reseguiden.se/flyg

Läs gärna artikeln http://www.reseguiden.se/artiklar/res-hit-billigare-932 om ni vill veta mer!

Vänliga hälsningar,
Ellinor Thunberg
Webbredaktör
12 nov. 2009 18:30
Hej Zelda!

Det är Skyscanner som du söker.. helt klart den bästa flygsökmotorn!!! KANON
12 dec. 2009 12:25
Håller med om att skyscanner är skitbra men sidans layout ser litet rörig ut vid första anblicken men efter ett tag blir den garanterat en favorit.
14 dec. 2009 12:14
Spelar ingen roll om du hittar resan i den lågpriskalendern, priserna stämmer ALDRIG, oj ursäkta platsbrist, e de man få höra. Har suttit i 3h o försökt boka resa nu till Bali för 22600:- för 2 vuxna. Varje sida som lovar de priset (resia, ticket, kilroy abc mm) har ett annat pris efter jag knappat in o de får man reda på efter man knappat in namn tel mm som tar en jä..a tid.