Slumpens skördar.

Av Bengtar
14 sep. 2008 23:20
Visningar: 208
Finns det någon här som med hjälp av sannotikhetsteori kan förklara följande:
Andrarubrik;
Världen är liten!
Följande har uppstått. Helt oberoende av varandra har min äldste son köpt en resa till Bali.
Jag har köpt en resa till Thailand.
Min yngsta dotter har köpt en resa till Thailand!
Min son landar i Stockholm 6 nov kl 06. Jag landar i Bangkok 6 nov kl 06!
Vi möts alltså halvvägs!
När jag reser hem landar jag den 21 nov kl 06 i Stockholm, och min dotter i Bangkok 21 nov kl 06.
Vi möts också på mitten.
En gång är egendomligt, men två gånger är inte klokt!
Det är fanimej enklare att få till en V75;a.
Bengt
Av Sierra
14 sep. 2008 23:34
Detta borde inte vara möjligt - och du, om du lämnar in en V75:a köper jag in mig!
Av Marika
14 sep. 2008 23:38
Helt sjukt ofattbart!! =)
14 sep. 2008 23:43
Jag tror V75'an är lättare att pricka än att få ner alla planen "on time"...he he
Av Lucas2
15 sep. 2008 00:00
Osis, nu har du redan haft din fullträff. Du skulle satsat på V75.an istället!
Av Bengtar
15 sep. 2008 00:06
Citerat från lucas2:
Osis, nu har du redan haft din fullträff. Du skulle satsat på V75.an istället!
Slumpträffen hade jag 1971, om ni kommer ihåg "Strängaspelet"!
På fredag ska jag köra "blunda och skriv".
För på lördag är jag i Köpenhamn och handlar den skotska drycken till oddset 0,5!
Bengt
Av Thorgu
15 sep. 2008 00:07
Åkte til Florida för några år sedan. Min son åkte till Kalifornen för att träffa bekanta. En dag fick jag för mig att åka upp till Kennedy Space Center och titta på rymdfärjor och mycket annat. Vem tror ni dyker upp mig ovetandes.Jo, min son kommer promenerande mot mig. Också han ovetandes om att jag åkt upp till Kennedy Space Center. Slumpens skördar!
Av Bengtar
15 sep. 2008 00:13
Citerat från thorgu:
Åkte til Florida för några år sedan. Min son åkte till Kalifornen för att träffa bekanta. En dag fick jag för mig att åka upp till Kennedy Space Center och titta på rymdfärjor och mycket annat. Vem tror ni dyker upp mig ovetandes.Jo, min son kommer promenerande mot mig. Också han ovetandes om att jag åkt upp till Kennedy Space Center. Slumpens skördar!
Helt sanslöst!
15 sep. 2008 00:48
Ja sånt där har man ju vart med om flera ggr.
T.ex. så har jag mött en bekant högst upp i Eiffeltornet.
Eller när jag satt i en bar i Afrika och hörde någon ropa "Eva" men jag tänkte att nä fan inte känner jag någon här och så var det några från mitt jobb när jag jobbade hos polisen.
Eller när jag åker upp till Norrland 120 mil upp och ska träffa min far. Går till affären och handlar i det lilla samhället på 400 personer och vem är inte där om inte min mor och lillebror!? De bor i Sigtuna och jag hade inte en aning om att de var där!?
Men det där med dina flyg var ju riktigt kul.
Snacka om "connection"...hihi
Mvh Eva
15 sep. 2008 07:15
Citerat från bengtar:
Finns det någon här som med hjälp av sannotikhetsteori kan förklara följande:
Andrarubrik;
Världen är liten!
Följande har uppstått. Helt oberoende av varandra har min äldste son köpt en resa till Bali.
Jag har köpt en resa till Thailand.
Min yngsta dotter har köpt en resa till Thailand!
Min son landar i Stockholm 6 nov kl 06. Jag landar i Bangkok 6 nov kl 06!
Vi möts alltså halvvägs!
När jag reser hem landar jag den 21 nov kl 06 i Stockholm, och min dotter i Bangkok 21 nov kl 06.
Vi möts också på mitten.
En gång är egendomligt, men två gånger är inte klokt!
Det är fanimej enklare att få till en V75;a.
Bengt
ooo, spooky...
Utan att vara expert på sannolikhetslära och med tydliga drag av dyskalkyli ger jag mig ändå på att förklara:
eftersom det inte är så många plan som flyger på sträckorna och de går i skytteltrafik så bör de ju mötas halvvägs?
15 sep. 2008 09:46
Hej

För 18 år sedan var jag i Turkiet, fanns inte många svenska turister där då.
Börjar prata med 2 par från Skövde på en restuarang, dom frågar var vi kommer ifrån,
då säjer den ena mannen att han kör en tjej som är rullstolburen till Göteborg varje vecka
eftersom hon går på ett handikappsanpassat gymnasium, och gissa vad?
Det visar sig att det är min klasskamrat.

Världen är liten......även för 18 år sedan.
2 okt. 2008 20:15
Vi var nyss på Rhodos och bodde på ett hotell, som hade ett poolområde. När vi låg på våra solsängar, satt det en äldre herre vid sidan om oss och log. Han använde rollator. När han skulle förflytta sej och en plaststol han hade tagit med sig, för att sitta bekvämare, råkade han tappa sin handduk och en klocka. Jag reste mej och frågade på engelska om jag kunde hjälpa honom. Yes thank you, svarde han. Jag tog hans handduk och klocka och gav honom. Det fanns många finländare på hotellet, så jag visste inte om han förstod svenska.

Nån dag senare gick maken ner till poolen innan jag var färdig, så när jag kom ner satt de båda i ett livligt samtal. Maken sa till mej. Du skulle bara veta. Jag fick mej till livs följande. Maken hade frågat honom var han kom ifrån. Jag kommer från Danmark, men jag bor i Sverige numera. Det gör vi också. Vi bor i Helsingborg. Det gör jag med. Jag bor på XXX-gatan. Det gör jag med. Känner du till puben där? Vi bor där. Jag bor alldeles ovanför puben, blev svaret. Vi bor alltså i samma fastighet, men i olika uppgångar av fyra. Ingen av oss hade sett den andre, fastän vi hade bott i huset i 7 år och han i 34 år. Maken sa, att lustigare utseende på någon hade han inte sett, när jag fick reda på fakta.

Gilla
Av Veiken
2 okt. 2008 21:32
Jösses så det kan bli!!!
Som sagt världen är liten! Vi har varit "förföljda" av ett par ,som är föräldrar till sonens kompis.
1. Vi satt på färjan till Danmark när dom satte sig bordet intill vårt. Kanske inte så konstigt. Vi bor i Göteborg.
2. Vi satt på en pub i London och tar en öl när dom kom in genom dörrarna. Hade inte en aning att dom var där. Det finns ju en del pubar i London.
3. Vi låg på en strand och solade på en solstol i Platanias,Kreta. När vår dotter ropar: Mamma se vilka som kommer där! Jajamensan. Visst var det våra vänner från Danmarksbåten och puben i London.
Var blir det nästa gång??
2 okt. 2008 22:47
Citerat från veiken:
Jösses så det kan bli!!!
Som sagt världen är liten! Vi har varit "förföljda" av ett par ,som är föräldrar till sonens kompis.
1. Vi satt på färjan till Danmark när dom satte sig bordet intill vårt. Kanske inte så konstigt. Vi bor i Göteborg.
2. Vi satt på en pub i London och tar en öl när dom kom in genom dörrarna. Hade inte en aning att dom var där. Det finns ju en del pubar i London.
3. Vi låg på en strand och solade på en solstol i Platanias,Kreta. När vår dotter ropar: Mamma se vilka som kommer där! Jajamensan. Visst var det våra vänner från Danmarksbåten och puben i London.
Var blir det nästa gång??
Jag har oxå en sån "stalker". Det är en kille från förra stan jag bodde i, som jag sett i stort sett alla länder/platser jag besökt!!
Sälen...jodå. Flera gånger.
Tanumshede.. japp
Åre..visst
Chambéry, Frankrike... vad annars
Branäs...jaha
Kos, Grekland....surprise
Sen var vi i Dominikanska Rep. och jag tillbringade typ 2 veckor åt att kolla efter honom....men njet. Åter på Arlanda.....Nämen tjena..igen!
Av Candy
4 okt. 2008 00:47
När jag var 20 år var jag på en 3 veckors resa till Marbella. Många svenska, men inte så många norska turister(som jag) Låg på stranden tog det lugnt solade och tittade på folk. Visst vi såg ju några kändisar:-) Plötsligt kommer det bort en man och säger att han och hans fru har liggit och tittat på oss okej... och dom hade slagit vad???? okej jo det var så här att dom hade varit på Kreta året före och mött ett par som dom hade omgåtts med under resan och dom tyckte att jag var så otroligt lik denna mannen. Var jag möjligtvis hans dotter???? Gissa. Det var min pappa. Min kompis skrattade rejält och jag ringde hem och skällde ut min pappa att jag kunde ju inte åka nån stans utan att få höra att jag var lik honom. Pinsamt (då). I dag rätt roligt, Och när jag ser på kort från den tiden så var min pappa väldigt snygg. Fast då tyckte jag han var en gammal gubbe (lika gammal som jag är i dag)