Rundresa

21 juni 2011 21:00
Visningar: 431
Vi, en familj på 5, åker till Malysia i januari. Landar i KL och tänkte tillbringa lite tid i storstaden, en del tid i djungeln och resten på stranden. Vi stannar i tre veckor så jag hoppas att vi hinner lite av varje. Blir lite nervös när jag tittar på bokningssidor och ser hur många ställen som är fulla. Hittar man vettiga rum för 5 om man bokar på plats?
Är det någon som har bra restips, som inte ligger i de allra högsta prisklasserna:) så tar vi tacksamt emot dessa.
Av Mpc
22 juni 2011 06:26
kull att ni ska stanna i kula var där i feb. i år var sen ut på langkawi . du måst se fågelparken med din barn. sen är dom andra turistmålen ett måst då man befinner sig i storstaden kula
Av Sierra
22 juni 2011 13:45
Ett billigt och bra sätt att se olika platser under ert besök i KL kan jag rekommendera att hoppa på en Hop-on Hop-off buss.

De går dagligen runt stan och stannar på 22 olika ställen. Vill ni stanna så gör ni det och hoppar på en buss som kommer senare. Det är engelsktalande guide ombord (inspelad) så ni får info om platser som kommer. Jag har för mig att det kostade 35 MYR/pers och ni åker hela dagen om ni vill. Kolla med ert hotell för närmaste hållplats.
Du kan kliva av t ex vid China Town, Central Market, National Museum, Lake garden, Bird Park, Petronas Twin Towers mm mm. Tag med vatten!
22 juni 2011 20:30
Tack för svaren. Har ni någon aning om det är vettigt att åka till ostkusten i januari eller regnar det för mycket då? Om man skall besöka en "inlands" djungel, vilken är bäst? Och om det är västkusten som gäller, vilka platser skall man rikta in sig på för att inte flänga omkring för mycket? Många frågor....