Rödklädda vakter i London, chans att ta bild?

7 apr. 2010 13:49
Visningar: 3166
Hej,

Jag är inom några dagar på väg på resa till London med min kompis. Nu undrar jag om det någonstans i stadens centrum finns rödklädda vakter (typ sådana med stora svarta lurviga hattar på) som man kan ta bild med? Min kompis, som aldrig varit längre än till Sverige (vi bor i Finland), ser mycket fram emot att träffa på någon vakt i London :D
Av Trampan
8 apr. 2010 00:22
Inne på Towern, utanför där kronjuvelerna visas finns också en vakt på vakt. Där kan man passa på och fota också.
8 apr. 2010 11:31
Citerat från trampan:
Inne på Towern, utanför där kronjuvelerna visas finns också en vakt på vakt. Där kan man passa på och fota också.
måste man betala nåt för att komma in dit?

Nisse2ears, joo, d va sådana vakter ja menade :) tack för sidan!!
Av Trampan
8 apr. 2010 16:22
Citerat från palomaki_j3nna:
Citerat från trampan:
Inne på Towern, utanför där kronjuvelerna visas finns också en vakt på vakt. Där kan man passa på och fota också.
måste man betala nåt för att komma in dit?

Nisse2ears, joo, d va sådana vakter ja menade :) tack för sidan!!
Japp, det kostar, men å andra sidan är det ju en av de sakerna man kanske vill se i London.
http://www.hrp.org.uk/Toweroflondon/
8 apr. 2010 21:28
Trampan: okay, mn ja tror int vi kommer besöka d, vi har så mycke annat på listan som kommer före towern..

några andra ställen man kunde få ta bilder me vakter? har man chans att stå bredvid en vakt under (före/efter) vaktbytet då o ta en bild? lr går d bara omkring hela tiden?
Av Asok
12 apr. 2010 13:15
Vet inte hur det är nuför tiden men förr stod det alltid en ridande vakt utanför grindarna till changing of the guards och där har jag fotograferat min mor
med denna vakt i alla fall.
Diskussionen är stängd för nya svar