Roadtrip! Miami till Los angeles i Mars 2020

Av Ice__
23 dec. 2019 13:16
Visningar: 344
Hej!

Vi är 2 st som ar bokat in en roadtrip mellan Miami och Los angeles under Mars ( flyger iväg i slutet av februari), Har gjort flera olika bilsemester tidigare, så är van med avstånd och att spendera tid i en bil.

Har 3 dagar bokade i Miami, för att sedan hämta upp hyrbilen och påbörja resan mot Los angeles.

Just nu finns det inte så jättemycket inbokat, förutom 2 nätter i Oklahohoma med NBA basket, samt två nätter i Los angeles, för att sedan flyga hem... :)

Undra ifall någon har lite tips på vad man "måste göra".
Har funderat lite på :
Miami
* Koppla av första dagen och bara ta in
* Fiske i Miami (Djuphavsfiske)
* Outlet shopping i Miami (tar gäran emot förslag på vart man kan hitta lite större kläder och skor)
* Spela streetbasket (Förslag på bra planer?)
* Miami Beach
* Fler förslag / måsten?

För att sedan påbörja resan mot Oklahoma. Funderar på följande rutt (endast tittat på google maps, än så länge), vill inte bara åka motorväg, utan kunna ta en avstickare lite här och där :)
Är ingen direkt storstads människ, gillar mer att kunna "känna" in och få känslan och uppleva omgivningen, med allt vad det innebär... Samt att man bara måste få uppleva/se /leka cowboy på riktigt för en gångs skull :)

Miami-Tampa-Lake city-Tallahasse-New Orleans-Houston-Dallas-Oklahoma
Vad får man inte missa på vägen? Finns det en bättre/roligare rutt?

I Oklahoma har jag läst att dom ska ha några häftiga indian museum, någon som kan rekomendera något?

Oklahoma
* NBA match
* Indian Museum
* Fler förslag/måsten?

För att sedan fortsätta resan mot Los angeles , tänkbar rutt.
Oklahoma-Amarillo-Albuquerqw-Flagstaff-Phoneix-Los angeles
Vad får man inte missa på vägen? Finns det en bättre/roligare rutt?

Los angeles
* Venice beach (Vad får man bar ainte missa?)
* Streetbasket (är det venice beach som gäller?)
* Vad får man inte missa?

Största tiden finns mellan Miami och Oklahoma, för att sedan bli lite thigtare med tid.

Tacksam för alla möjliga förslag/åsikter och tankar! :D
Av Ice__
29 dec. 2019 19:13
Daytona!
Tack för rekommendationen, känns helt klart som ett "måste" att åka förbi plantagen!
29 dec. 2019 22:11
Vi gjorde en kust-till-kust i maj genom 11 delstater.

Miami: Jag gillade Wynwood Walls i norra Miami - ett ruffigt område med imponerande graffitimålningar.

Louisiana: Besök någon av träskmarkerna runt New Orleans.

Texas: Ta två dagar i Fort Worth och upplev cowboylivet på Stockyards National Historic District.

New Mexico / Colorado / Utah / Nevada / Arizona med flera fantastiska stopp efter vägen. Vi besökte flera canyon men Antelope canyon var nog den häftigaste (förbaka!!).

Kalifornien: San Francisco och highway 1 ner mot Los Angeles var nog den absolut vackraste vägen på hela resan. Stanna till och besök en redwoodskog runt SF. Höjdpunkten i LA var Universal studios.

Bästa resan jag nånsin gjort, men så hade jag också gjort ganska mycket research innan och hade en ganska genomtänkt rutt samtidigt som vi ändå kunde vara flexibla.
Av Ice__
2 jan. 2020 09:53
Mystiqus!
Vilka bra tips!
Stort tack :D , Flera av tipsen kändes verkligen som ett par "måsten", ser framemot Texas, låter jättehärligt!
2 jan. 2020 17:20
Jag spenderade 13 veckor i Miami, och kan tänka mig att åka tillbaka!

Wynwood, som någon redan skrivit är väl värt ett besök.
Ät på en av restaurangerna längs med Ocean Drive och sitt och kolla på folk och bilar, finns en massa att välja på. Rekommenderar er att äta på Big Pink, stora portioner med typisk amerikansk mat. South Beach är fin, och väldigt stor. Passa även på att ta en promen längs south Point Pier, och njut av utsikten.
Biscayne Bay och Bayside Marketplace I downtown Miami, är också väl värda ett besök.

Om ni känner att ni har tid, hyr bil och åk ner till Key West, vägen ner är vacker och Key West bjuder på en mysig miljö. Det finns även en gratis shuttle som går längs med vissa gator, den funkar superbra att använda. Men enklast är att använda Uber i Miami, det fungerade utan problem för mig! Om ni gillar att festa, så se till att få tag i en promotor så blir det billigare för er i alla fall.

Hoppas ni får en bra resa.
3 jan. 2020 19:29 (redigerad)
Citerat från Ice__:
Mystiqus!
Vilka bra tips!
Stort tack :D , Flera av tipsen kändes verkligen som ett par "måsten", ser framemot Texas, låter jättehärligt!
Kolla upp i förväg vilka dagar de kör rodeon om ni åker till Fort Worth, så att ni spikar in rätt dag.
Av Ice__
11 jan. 2020 15:14
Citerat från Jenniiej:
Jag spenderade 13 veckor i Miami, och kan tänka mig att åka tillbaka!

Wynwood, som någon redan skrivit är väl värt ett besök.
Ät på en av restaurangerna längs med Ocean Drive och sitt och kolla på folk och bilar, finns en massa att välja på. Rekommenderar er att äta på Big Pink, stora portioner med typisk amerikansk mat. South Beach är fin, och väldigt stor. Passa även på att ta en promen längs south Point Pier, och njut av utsikten.
Biscayne Bay och Bayside Marketplace I downtown Miami, är också väl värda ett besök.

Om ni känner att ni har tid, hyr bil och åk ner till Key West, vägen ner är vacker och Key West bjuder på en mysig miljö. Det finns även en gratis shuttle som går längs med vissa gator, den funkar superbra att använda. Men enklast är att använda Uber i Miami, det fungerade utan problem för mig! Om ni gillar att festa, så se till att få tag i en promotor så blir det billigare för er i alla fall.

Hoppas ni får en bra resa.
Stort tack!
Ocean drive låter som en riktigt härlig upplevelse! 😁
Av Ice__
11 jan. 2020 15:16
Citerat från Mystiqus:
Citerat från Ice__:
Mystiqus!
Vilka bra tips!
Stort tack :D , Flera av tipsen kändes verkligen som ett par "måsten", ser framemot Texas, låter jättehärligt!
Kolla upp i förväg vilka dagar de kör rodeon om ni åker till Fort Worth, så att ni spikar in rätt dag.
Tack, vore tråkigt att missa det!