Reseförsäkring?

1 dec. 2008 15:19
Visningar: 692
Hej! Jag och min sambo ska till USA under några månader i vår. Vår hemförsäkring täcker de första 45 dagarna, men vi vill täcka hela resan. USA är inte precis känt för sin välfungerade sjukvård! Är det någon som har tips på ett bra alternativ? Hälsningar Greta
Av Joje_66
1 dec. 2008 16:23
Citerat från gretachuck:
Hej! Jag och min sambo ska till USA under några månader i vår. Vår hemförsäkring täcker de första 45 dagarna, men vi vill täcka hela resan. USA är inte precis känt för sin välfungerade sjukvård! Är det någon som har tips på ett bra alternativ? Hälsningar Greta
Ring ditt försäkringsbolag och fråga.

Vad har Du för belägg för att USAs sjukvård skulle fungera dåligt?
Alternativ till sjukvården kanske kan vara någon häxdoktor, att hoppas det går över av sig själv eller healing hos något religiöst samfund men jag skulle nog lita mer på den vanliga sjukvården faktiskt.
Av Nickeb
1 dec. 2008 18:42
Jag tror hon menar själva sjukförsäkringssystemet, inte själva sjukvården, men jag kan förstå att du läser det som du gör.
Av Joje_66
1 dec. 2008 21:20
Citerat från nickeb:
Jag tror hon menar själva sjukförsäkringssystemet, inte själva sjukvården, men jag kan förstå att du läser det som du gör.
Kanske det, men man får ju ändå läsa det som står och inte det som kanske menas :-)
1 dec. 2008 22:18
Det kan ni ordna med ert försäkringsbolag och skulle olyckan vara framme får man den bästa vård i Usa.
Av Samoht
1 dec. 2008 23:36
Jag använder följande bolag, har lyckligtvis aldrig behövt utnyttja.
Tycker att dom har ett bra upplägg för familjer och par.
International Health Insurance
http://scandinavia.ihi.com/
Boka på nätet och få rabatt...
/Thomas
Av Sarant
2 dec. 2008 18:47
Hej!

Det finns ett bolag som är bra på försäkringar. Europeiska Reseförsäkringar. De säljer komplement till din hemförsäkring och även när man är bort mer än en hemförsäkring täcker. Kolla deras hemsida www.europeiska.se

Lycka Till//Sara
4 dec. 2008 16:34
Tack för tipsen! Min hemförsäkring verkar inte ha något komplement, därav min förfrågan.
Av Jesperw
5 dec. 2008 15:39
Som tidigare nämnts: Europeiska har rätt produkt för dig.