Recovery marriage in Thailand

Av Leglong
21 apr. 2009 18:06
Visningar: 243
Hej ! 2010 har jag och min fru varit gifta i 20år och jag tänkte mej att vi skulle "gifta om oss"som en överaskning när vi åker ner januari 2010...blir sjätte året på rad då...och jag tänkte att det skulle bli en överaskning för gumman,men önskar tips om någon annan har gjort detsamma på tex.Koh Lanta,eller Khao Lak...finns det några som sysslar med dylikt ??
Har någon,eler har hört om någon,så skriv gärna i detta forum...det är bara frågan om en ceremoni,inget giftemål med papper o dyl.
Av Mal
22 apr. 2009 18:43
Det finns massor av giftemåls-paket att köpa, googla "Wedding" och den plats du vill vara på. Ett svenskt företag som anordnar bröllopsceremonier och som jag bara hört gott om är: http://www.paradisewedding.se/
Av Marika
27 apr. 2009 01:07
Din gumma kan var glad att hon har en sådan go gubbe! Vilken underbar idé!

Tycker att du ska leta upp ett hotell du gillar, via Reseguiden eller utmärkta sawadee.com. Googla hotellet och gå in på deras egna hemsida och maila eller ring hotellet och hör om de har bröllopsceremoniopaket.
De allra flesta hotellen har ceremonipaket (bröllop, födelsedagar m.m) att erbjuda och du kan lätt fixa detta själv utan att köpa dyrt av ett företag.

Vi gifte oss själva på ett hotell i Phuket och det gick till precis som ovan, vi mailade och bestämde allt hemifrån. Vi var sedan på plats några dagar före för att gå igenom allt med dem.

Lycka till!

Marika
1 maj 2009 13:14
Jag trodde att "recover a marriage" innebar att man räddade sitt äktenskap, dvs gick i någon typ av familjeterapi. Kan ju missuppfattas av frugan om du börjar tala om det i sådana termer;)
Av Umbriel
11 maj 2009 22:20
Låter supermysigt!!
Har sett att Fritidsresor har bröllopspaket där man bl.a. kan gifta sig (eller gifta om sig =)) i ett buddhistiskt tempel med en munk som utför själva vigseln. Kolla deras hemsida, det står där!