Räcker mina pengar?

11 maj 2015 09:19
Visningar: 299
Hej!

Jag och min pojkvän ska till Kalifornien i höst! (3 veckor)
Vi kommer köra rutten SF-LV-SD-LA

Jag kommer lyckas spara ihop 40 000 tils dess. (Bara till mig)
Men då har vi inte betalat varken hotell eller hyrbil än. Utan kommer betala det när vi kommer fram.

Är det någon som har erfarenhet av hur mycket pengar man behöver ha med sig? Är detta alldeles för lite och naivt?

Vill självklart gå på sevärdheter och kunna shoppa!
Av Peter_o
11 maj 2015 09:40
Är ni båda under 25 år? I så fall blir bilhyran högre.

/PeterO
11 maj 2015 10:04
Inte helt enkel fråga att svara på då det självklart beror på vilken nivå ni väljer på hotell, mat, hyrbil, shopping

Bil - standardsize 3 veckor. 7500kr om ni är äldre än 25 år
Hotell - typ Holiday Inn på ok adresser. 1000kr per natt för rum
Mat - frukost är dyrare än allt annat på restaurang så här kan ni spara. Lunch kring 15 usd. middag kring 25 på 3+ ställen inkl dryck per person

utgå från detta sen kan ni såklart upgrade in absurdum till rockstar level
11 maj 2015 10:36
Hallå,
spontant känns 40k för en person som en bra budget - förutsatt att killen din också bidrar med lika mycket eller nästintill. Ni får ju liksom anpassa er till det ni har, inte välja över budget. Och det är ju bara så att shoppingen får ju bli efter hur mycket ni har till övers - det märker du ju snart.

Har ni tänkt boka boende allteftersom eller bokar ni hemifrån? Gör ni det senare så kan ni styra mycket mer över dagskassan - väl på plats kan det bli så att ni får ta det som finns - och det kan bli antingen dyrare än ni tänkt er eller skabbigare. Hotell och motell finns i alla prisklasser så börjar det bli knapert finns det ändå husrum.

Vad bilhyran går på kollar du ju enklast själv på webben.

Mat per dag - ja kan ni äta snabbmat lite då och då får ni riktigt billiga luncher/middagar. (det är billigare än i SE) Ät rejäl frukost så står ni er till middag med kanske lite snacks som mellanmål.