Prisvärda orter i Miami/Florida, var ska man bo med familjen?

Av Ajdan
1 juni 2018 10:09
Visningar: 1188
Vi åker till Florida nästa år och klurar lite på boendeort. Vi har med oss två bebisar som vid tidpunkten är 10 månader sedan är vi totalt fyra vuxna så vi vill defintivt hyra hus med pool. Kraven är att det ska vara PRISVÄRT pch gärna inte mer än 30-40 min med bil till centrum och sevärdigheter. Vad har ni för tips på prisvärda områden/orter som man kan söka på airbnb?
Av Birgere
1 juni 2018 10:36
Var ni ska bo beror ju helt på vad ni vill se o uppleva, när ni ska åka o hur länge ni ska vara borta.
Vad som är prisvärt är ju en personlig preferens då ni kan hitta hus intill stranden med infinitypool egen golfbana och helikopterplatta för kanske 100.000/dygn och det kan vara väldigt prisvärt eller så kan man hitta ett slitet sunkigt hus i någon förort för 500kr/dygn vilket även det kan vara prisvärt.
Du kan läsa lite generella tips om att hyra i Florida i denna tråd: https://www.reseguiden.se/diskussioner/tips-om-att-hyra-hus-eller-lagenhet-privat-31638
Av Ajdan
1 juni 2018 11:33
Vi vlll hinna med så mycket som möjligt under 10 dagar (sevärdheter och shopping) Vi åker över sportlovet nästa år 23 februari till 5 mars! Vill bara ha generella tips på bra orter att söka på så man inte hamnar i "fel område" hittar ju hus med pool för runt 1500 :- natten men vill ju inte Hamna i ett otryggt område.
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Ajdan
1 juni 2018 12:24
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Ajdan:
Vi vlll hinna med så mycket som möjligt under 10 dagar (sevärdheter och shopping) Vi åker över sportlovet nästa år 23 februari till 5 mars! Vill bara ha generella tips på bra orter att söka på så man inte hamnar i "fel område" hittar ju hus med pool för runt 1500 :- natten men vill ju inte Hamna i ett otryggt område.
Det är ju omöjligt att räkna upp vartenda kvarter inom 40 minuter från Miami centrum som är okej att bo i.

Berätta istället var ni tänkt bo så finns kanske någon som känner till om just det är ett bra område. Recensionerna på AirBnb kan också vara en ledtråd liksom att studera omgivningarna i Google Street View.
Ber om ursäkt på förhand om jag var otydlig; jag ber givetvis ingen räkna upp vartenda kvarter - Jag ber om tips på områden inom en radie av 40 min med bil till centrum. Med risk för att låta otrevlig - Hade jag vetat var jag ville bo så hade jag inte bett om tips. Tänker mig hus runt 2000:- per natt, måste finnas pool. Någon som har tips på bra område i den prisklassen som inte har dåligt rykte?
Av Birgere
1 juni 2018 12:47
Nyckelfrågan är fortfarande vad ni tänkt hitta på. Att leta ett hus en halvtimme från Miami Centrum då ni troligtvis bara kommer åka dit en dag känns ju inte helt optimalt. Fokusera boendet på vad ni vill göra övriga 9 dagar istället.
Av Ajdan
1 juni 2018 12:49
Citerat från Birgere:
Nyckelfrågan är fortfarande vad ni tänkt hitta på. Att leta ett hus en halvtimme från Miami Centrum då ni troligtvis bara kommer åka dit en dag känns ju inte helt optimalt. Fokusera boendet på vad ni vill göra övriga 9 dagar istället.
Tack för tips, får börja klura på det istället helt enkelt :)
Av Birgere
1 juni 2018 13:42
Tänk även på att AirBnb inte är speciellt bra för att hitta hus i Florida. VRBO/Homeaway är bättre.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Ajdan
1 juni 2018 16:17
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Ajdan:
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Ajdan:
Vi vlll hinna med så mycket som möjligt under 10 dagar (sevärdheter och shopping) Vi åker över sportlovet nästa år 23 februari till 5 mars! Vill bara ha generella tips på bra orter att söka på så man inte hamnar i "fel område" hittar ju hus med pool för runt 1500 :- natten men vill ju inte Hamna i ett otryggt område.
Det är ju omöjligt att räkna upp vartenda kvarter inom 40 minuter från Miami centrum som är okej att bo i.

Berätta istället var ni tänkt bo så finns kanske någon som känner till om just det är ett bra område. Recensionerna på AirBnb kan också vara en ledtråd liksom att studera omgivningarna i Google Street View.
Ber om ursäkt på förhand om jag var otydlig; jag ber givetvis ingen räkna upp vartenda kvarter - Jag ber om tips på områden inom en radie av 40 min med bil till centrum. Med risk för att låta otrevlig - Hade jag vetat var jag ville bo så hade jag inte bett om tips. Tänker mig hus runt 2000:- per natt, måste finnas pool. Någon som har tips på bra område i den prisklassen som inte har dåligt rykte?
Men du förstår väl att det är meningslöst att räkna upp områden utan att veta vad ni tänkt er? Inom i princip alla områden finns det dessutom ställen som är bättre eller sämre att bo på.

Bo i South Beach om ni vill ha det bästa men då kvarstår frågan om vad ni tycker är prisvärt ;)
Jag svarade dig i tråden vad vi tänkt oss i prisväg samt att pool är ett krav. Sen förstår jag givetvis att det finns massor av alternativ och orter att välja på. Jag insåg väll inte att det skulle vara så svårt för någon som känner till området att tipsa. Tänkte mer att om någon skulle skriva "prisvärda områden i Stockholm inom en radie av 20 minuter från stan" så hade jag genast radat upp vackra Kungsholmen, Bromma etc. Hoppas du förstår min poäng precis som jag förstår din ;) det var väll sådana svar jag hade tänkt mig, att få lite inspiration att googla på för just nu är jag totalt clueless.
Av Ajdan
1 juni 2018 16:18
Citerat från Birgere:
Tänk även på att AirBnb inte är speciellt bra för att hitta hus i Florida. VRBO/Homeaway är bättre.
Klockrent tips! Kollar där. Tusen tack
Av Birgere
1 juni 2018 17:04
Citerat från Ajdan:
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Ajdan:
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Ajdan:
Vi vlll hinna med så mycket som möjligt under 10 dagar (sevärdheter och shopping) Vi åker över sportlovet nästa år 23 februari till 5 mars! Vill bara ha generella tips på bra orter att söka på så man inte hamnar i "fel område" hittar ju hus med pool för runt 1500 :- natten men vill ju inte Hamna i ett otryggt område.
Det är ju omöjligt att räkna upp vartenda kvarter inom 40 minuter från Miami centrum som är okej att bo i.

Berätta istället var ni tänkt bo så finns kanske någon som känner till om just det är ett bra område. Recensionerna på AirBnb kan också vara en ledtråd liksom att studera omgivningarna i Google Street View.
Ber om ursäkt på förhand om jag var otydlig; jag ber givetvis ingen räkna upp vartenda kvarter - Jag ber om tips på områden inom en radie av 40 min med bil till centrum. Med risk för att låta otrevlig - Hade jag vetat var jag ville bo så hade jag inte bett om tips. Tänker mig hus runt 2000:- per natt, måste finnas pool. Någon som har tips på bra område i den prisklassen som inte har dåligt rykte?
Men du förstår väl att det är meningslöst att räkna upp områden utan att veta vad ni tänkt er? Inom i princip alla områden finns det dessutom ställen som är bättre eller sämre att bo på.

Bo i South Beach om ni vill ha det bästa men då kvarstår frågan om vad ni tycker är prisvärt ;)
Jag svarade dig i tråden vad vi tänkt oss i prisväg samt att pool är ett krav. Sen förstår jag givetvis att det finns massor av alternativ och orter att välja på. Jag insåg väll inte att det skulle vara så svårt för någon som känner till området att tipsa. Tänkte mer att om någon skulle skriva "prisvärda områden i Stockholm inom en radie av 20 minuter från stan" så hade jag genast radat upp vackra Kungsholmen, Bromma etc. Hoppas du förstår min poäng precis som jag förstår din ;) det var väll sådana svar jag hade tänkt mig, att få lite inspiration att googla på för just nu är jag totalt clueless.
Men en skillnad här är ju att åker man till Stockholm som turist är det ju framförallt Stockholms innerstad man vill besöka o då är frågan relevant, men åker man till Florida och Miami trakten så är INTE Miami centrum speciellt intressant mer än för en utflykt på knappt en dag, speciellt inte om man har småbarn med sig.
Därför är det så viktigt att förstå vad ni ska göra övriga 9 dagar för att kunna ge vettiga tips på orter att bo på.
Det kanske även är så att ni inte alls ska till Miami trakten utan hellre till västkusten som har så mycket finare stränder där tom bebisarna kan sitta i vattenbrynet o plaska vilket inte funkar på östkusten. Däremot är havet kallare på västsidan på vintern men har ni pool (räkna med $25/dygn i poolvärme) så kan ni ju ligga o guppa i poolen hela dagarna.
Medlemmen har tagit bort svaret
2 juni 2018 10:07
Vi brukar hålla oss borta från "värsta storstan" Bor hellre lugnt och kör en bit om vi ska göra nåt. Med en körtid på 30-40 min så är det kanske så ni ska göra? På östra sidan brukar vi hålla till upp "runt" Ft Lauderdale. I sommar blir det Pompano Beach. Mesta tiden spenderar vi på västkusten, Anna Maria Island, Fort Myers Beach, Siesta Key, Sanibel/Captiva,Treasure Island är ställen som vi besökt. Vet inte hur temperaturen är på den sidan då ni ska åka, dock. På den sidan händer det inte så mycket. Fast från Clearwater, St Petersburg, Tampa, Anna Maria har man 2-2,5 Tim till Orlando, där man kan göra hur mycket som helst!!
Lycka till med planeringen!
2 juni 2018 16:07
Titta på Kissimee/Orlando för där finns allt att göra i 10 dagar och där finns billigaste hotellboendet å borde väl synas i huspriserna också. Miami är kul 2 dagar.
Av Ajdan
3 juni 2018 07:16
Citerat från Vidakatten:
Vi brukar hålla oss borta från "värsta storstan" Bor hellre lugnt och kör en bit om vi ska göra nåt. Med en körtid på 30-40 min så är det kanske så ni ska göra? På östra sidan brukar vi hålla till upp "runt" Ft Lauderdale. I sommar blir det Pompano Beach. Mesta tiden spenderar vi på västkusten, Anna Maria Island, Fort Myers Beach, Siesta Key, Sanibel/Captiva,Treasure Island är ställen som vi besökt. Vet inte hur temperaturen är på den sidan då ni ska åka, dock. På den sidan händer det inte så mycket. Fast från Clearwater, St Petersburg, Tampa, Anna Maria har man 2-2,5 Tim till Orlando, där man kan göra hur mycket som helst!!
Lycka till med planeringen!
härligt! Äntligen vettiga tips. Ska genast kika på dessa områden. Tack snälla för att du tog dig tiden att svara.
Av Ajdan
3 juni 2018 07:17
Citerat från Brycecanyon:
Titta på Kissimee/Orlando för där finns allt att göra i 10 dagar och där finns billigaste hotellboendet å borde väl synas i huspriserna också. Miami är kul 2 dagar.
Jättetack! Ska kolla in Orlando närmare. Vilken djungel detta är alltså :)
Av Ajdan
3 juni 2018 07:18
Citerat från Dalton17:
Fwww.realestategizmo.com%2Fimperial-point.html&h=ATOwc7SL-h7HhgfxhH-aRvj_1sE-Qq0gOT8IzEao_B6lKHclBFCHoyCENYF8UbAmJXtyCtMHyHgGfbu6MxUPYMKnq9robMNCQ3GxUUXxlZkpj-c

Vet inte riktigt om länken fungerar men det här är ett hus i Fort Lauderdale, bra läge, tempererad pool! Det är en svensk familj som äger det och hyr ut det genom Gizmo! jag har en del bilder på huset men har inte hyrt det själv än. Kan detta vara något för er?
Synd, länken funkade tyvärr inte :(
Av Ajdan
3 juni 2018 07:44
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Ajdan:
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Ajdan:
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Ajdan:
Vi vlll hinna med så mycket som möjligt under 10 dagar (sevärdheter och shopping) Vi åker över sportlovet nästa år 23 februari till 5 mars! Vill bara ha generella tips på bra orter att söka på så man inte hamnar i "fel område" hittar ju hus med pool för runt 1500 :- natten men vill ju inte Hamna i ett otryggt område.
Det är ju omöjligt att räkna upp vartenda kvarter inom 40 minuter från Miami centrum som är okej att bo i.

Berätta istället var ni tänkt bo så finns kanske någon som känner till om just det är ett bra område. Recensionerna på AirBnb kan också vara en ledtråd liksom att studera omgivningarna i Google Street View.
Ber om ursäkt på förhand om jag var otydlig; jag ber givetvis ingen räkna upp vartenda kvarter - Jag ber om tips på områden inom en radie av 40 min med bil till centrum. Med risk för att låta otrevlig - Hade jag vetat var jag ville bo så hade jag inte bett om tips. Tänker mig hus runt 2000:- per natt, måste finnas pool. Någon som har tips på bra område i den prisklassen som inte har dåligt rykte?
Men du förstår väl att det är meningslöst att räkna upp områden utan att veta vad ni tänkt er? Inom i princip alla områden finns det dessutom ställen som är bättre eller sämre att bo på.

Bo i South Beach om ni vill ha det bästa men då kvarstår frågan om vad ni tycker är prisvärt ;)
Jag svarade dig i tråden vad vi tänkt oss i prisväg samt att pool är ett krav. Sen förstår jag givetvis att det finns massor av alternativ och orter att välja på. Jag insåg väll inte att det skulle vara så svårt för någon som känner till området att tipsa. Tänkte mer att om någon skulle skriva "prisvärda områden i Stockholm inom en radie av 20 minuter från stan" så hade jag genast radat upp vackra Kungsholmen, Bromma etc. Hoppas du förstår min poäng precis som jag förstår din ;) det var väll sådana svar jag hade tänkt mig, att få lite inspiration att googla på för just nu är jag totalt clueless.
Jag förstår absolut inte din utgångspunkt! Är boendet det viktiga, det ser jag som märkligt om man åker så långt och vill se området man besöker.
Där det är bäst att bo är det ont om den typen av boenden och ännu värre med den prisgränsen.

Själv bor jag gärna bra men det är mindre viktigt än att vi får en bra semester och kan ha det så bra som möjligt. Alltså väljer vi läget i första hand och sen letar vi boende vi tycker är bra till ett pris vi har råd med, först om det inte går kan vi söka oss till sämre läge.
Hittar du hus ni kan tänka er och till ett pris ni gillar är det väl inte så svårt att berätta var dessa ligger?

De områden jag skulle rekommendera tror jag inte ni hittar hus i till det priset men varför inte berätta vad ni är ute efter, de flesta vet om de vill bo strandnära, om det ska finnas affärer, restauranger i närheten o.s.v
Som Birgere skriver, kanske inte ens Miamiområdet egentligen är det som passar bäst.
Strandnära på billigare ort skulle jag t.ex föredra framför mitt i ingenstans i en miamiförort där man måste ta bilen till allt.
Så återigen berätta vad ni vill ha, ni har väldigt kort tid så fundera på vad ni prioriterar.
Varför tycker du det är märkligt att boendet är viktigt när vi har med oss två bebisar som är 10 månader? Hade vi rest själva hade det kanske varit sekundärt men nu har vi barn att ta hänsyn till och vi vill få en så bra semester som möjligt därav tillgång till bland annat pool. Om jag hade tittat på områden redan så hade jag ju inte bett om tips. Och om du fortsatt tycker att Mina funderingar och efterfrågningar är
Knäppa så behöver du inte ödsla mer tid på att svara jag har nämligen fått bra tips av andra här i forumet redan. Så trist att man blir ifrågasatt när man ber om råd för en stat man aldrig tidigare besökt. Du behöver inte bemöda dig med att svara mer för jag tycker inte din ton har varit särskilt trevlig om jag ska vara helt ärlig.
3 juni 2018 07:45 (redigerad)
Citerat från Ajdan:
Citerat från Brycecanyon:
Titta på Kissimee/Orlando för där finns allt att göra i 10 dagar och där finns billigaste hotellboendet å borde väl synas i huspriserna också. Miami är kul 2 dagar.
Jättetack! Ska kolla in Orlando närmare. Vilken djungel detta är alltså :)
Ni kan ta typ 3 nätter runt Miami/FLL/Homsted men får ju bli hotell där då, men alla hotell har ju pool och ni hinner ändo inte ligga där nämnvärt om ni ska hinna se så mycket som möjligt. .Där kan ni göra Miami Beach, kolla Art Decco, köra någon timme ner längs vägen mot KW å vända för att se den härliga vägen å få inspiration till nästa resa. Dessutom har ni Everglades NP 20 min utanför Homsted där ni går Anhiga trail för att enkelt se många djur och utanför är en aligatorfarm med airboat + en fantastisk fruktshop på vägen tillbaka till Homsted så det är 1 dags aktivitet.
Det 3½ timmes körning från området upp till Orlando/ Kissimmee och runt vilken av städerna ni bor i spelar inte så stor roll. Ödsla inte de få dagarna runt Miami på shopping, det finns å blir över i Orlando. Ni flyger väl hem på kvällen och åker ni tidigt så kan ni ta Sawgrass Mills innan planet om ni har baggagekapasitet kvar.
Övriga utflykter från Orlando finns redan i sökrutan.
Det verkar som många nybörjare på Florida tror att det är som en charterresa, men det är det absolut inte och det är därför vi älskar Florida. Vill man slappa, dricka, bada å åka guidad tur får man billigare semester i medelhavet.
Medlemmen har tagit bort svaret
3 juni 2018 08:54
härligt! Äntligen vettiga tips. Ska genast kika på dessa områden. Tack snälla för att du tog dig tiden att svara.
Det var så lite! Bara kul att kunna dela med sig. Kommer ihåg hur förvirrad jag var i början av vår "USA/Florida-era"!!!
Som någon skrev, shopping i Orlando finns det i massor. Vi gillar Florida Mall skarpt. Inget outlet, men ett väldigt trevligt mall. Kan tänka mig att det är ett behagligt ställe att shoppa på när man har bebisar med sig. Stort, men inte med "outlethysteri" Sawgrass kan man ta i början eller slutet på resan. Kolla deras hemsidor för vilka butiker som finns och för erbjudande.
Vi började åka över när våra barn var större, men oavsett om man vill ha en härlig småbarnssemester eller en aktiv semester med äldre barn, så är Florida helt underbart. Vi fortsätter att åka dit utan barnen nu och bara njuter. Gör ibland inte många knop, men det är väl värt resan dit!!!
Av Ajdan
3 juni 2018 09:38
Citerat från Vidakatten:
härligt! Äntligen vettiga tips. Ska genast kika på dessa områden. Tack snälla för att du tog dig tiden att svara.
Det var så lite! Bara kul att kunna dela med sig. Kommer ihåg hur förvirrad jag var i början av vår "USA/Florida-era"!!!
Som någon skrev, shopping i Orlando finns det i massor. Vi gillar Florida Mall skarpt. Inget outlet, men ett väldigt trevligt mall. Kan tänka mig att det är ett behagligt ställe att shoppa på när man har bebisar med sig. Stort, men inte med "outlethysteri" Sawgrass kan man ta i början eller slutet på resan. Kolla deras hemsidor för vilka butiker som finns och för erbjudande.
Vi började åka över när våra barn var större, men oavsett om man vill ha en härlig småbarnssemester eller en aktiv semester med äldre barn, så är Florida helt underbart. Vi fortsätter att åka dit utan barnen nu och bara njuter. Gör ibland inte många knop, men det är väl värt resan dit!!!
Ja, eller hur! Tycker nästan jag har googlat mig trött men inte har jag blivit vettigare för det haha :) vi hade ju tänkt hinna med Florida innan vi skaffade barn men det blir ju inte alltid som man planerar och nu hittade vi direktflyg med SAS så slog till och hoppas det blir bra i alla fall.

Florida mall ska jag också lägga på minnet! Inser att sawgrass mall kaaaaanske blir lite övermäktigt. Fortsätt gärna bomba med tips om du har fler.
Av Ajdan
3 juni 2018 09:41
Citerat från Brycecanyon:
Citerat från Ajdan:
Citerat från Brycecanyon:
Titta på Kissimee/Orlando för där finns allt att göra i 10 dagar och där finns billigaste hotellboendet å borde väl synas i huspriserna också. Miami är kul 2 dagar.
Jättetack! Ska kolla in Orlando närmare. Vilken djungel detta är alltså :)
Ni kan ta typ 3 nätter runt Miami/FLL/Homsted men får ju bli hotell där då, men alla hotell har ju pool och ni hinner ändo inte ligga där nämnvärt om ni ska hinna se så mycket som möjligt. .Där kan ni göra Miami Beach, kolla Art Decco, köra någon timme ner längs vägen mot KW å vända för att se den härliga vägen å få inspiration till nästa resa. Dessutom har ni Everglades NP 20 min utanför Homsted där ni går Anhiga trail för att enkelt se många djur och utanför är en aligatorfarm med airboat + en fantastisk fruktshop på vägen tillbaka till Homsted så det är 1 dags aktivitet.
Det 3½ timmes körning från området upp till Orlando/ Kissimmee och runt vilken av städerna ni bor i spelar inte så stor roll. Ödsla inte de få dagarna runt Miami på shopping, det finns å blir över i Orlando. Ni flyger väl hem på kvällen och åker ni tidigt så kan ni ta Sawgrass Mills innan planet om ni har baggagekapasitet kvar.
Övriga utflykter från Orlando finns redan i sökrutan.
Det verkar som många nybörjare på Florida tror att det är som en charterresa, men det är det absolut inte och det är därför vi älskar Florida. Vill man slappa, dricka, bada å åka guidad tur får man billigare semester i medelhavet.
Wow, supertips! Nä, vi är inte mycket för charter så hoppas vi kan göra resan till något unikt trots två små bebisar som hakar på. Hade siktat in oss på hus i tio dagar men kommer nog ta dina tips och våga oss på att åka runt lite vilket många avrått oss från med två bebisar.
Förstår nu att Orlando är vad man ska kolla på när det gäller boende. Finns mycket fint och prisvärt där. Vad tror du, är det vettigt stt boka tidigt eller kan man avvakta? Vi åker inte förrän i februari nästa år.
3 juni 2018 10:25
Ok! Företaget som hyr ut deras hus heter: Real Estate Gizmo Inc och huset heter Imperial Point! Kolla gärna upp det huset. Om ni vill ha lite lugnare shopping än Sawgrass så och ska upp mot Tampa så är Ellenton Outlets mycket lugnare. Inte så himla långt att åka är annars Miramar outlet som också är jättebra. Att resa med så små barn och vara i Florida går utmärkt, vi har haft med oss allt från 6 månaders till tonåringar. Ska ni shoppa så gå med i kundklubbarna så får ni bra rabatter t ex Carters och Osh kosh , där har ni oftast 50% och mer, men alla vuxenbutiker har också bra deal. Tänk på att alla hotell inte har uppvärmd pool så att ni kollar det noga. Vill ni inte släpa vagnar så har de bra priser där på resevagnar, inte bara paraplysulkys då menar jag. Finns bland annat på Target, Walmart och Buy Buy Baby till kanonpris. Gäller även barmat som är helt suverän t ex Gerbers. >Citerat från Ajdan:
Citerat från Dalton17:
Fwww.realestategizmo.com%2Fimperial-point.html&h=ATOwc7SL-h7HhgfxhH-aRvj_1sE-Qq0gOT8IzEao_B6lKHclBFCHoyCENYF8UbAmJXtyCtMHyHgGfbu6MxUPYMKnq9robMNCQ3GxUUXxlZkpj-c

Vet inte riktigt om länken fungerar men det här är ett hus i Fort Lauderdale, bra läge, tempererad pool! Det är en svensk familj som äger det och hyr ut det genom Gizmo! jag har en del bilder på huset men har inte hyrt det själv än. Kan detta vara något för er?
Synd, länken funkade tyvärr inte :(
Av Birgere
3 juni 2018 11:14
Jag kan förstå att det blir en viss frustration hos en del medlemmar då du är så otydlig med vad ni vill ha ut av resan förutom ett kort besök i Miami Centrum. Det spretar mellan boenden längs södostkusten till ny senast Orlando.
Det är ju helt olika typer av destinationer och ger helt olika typer av upplevelser.
Men är boendet och möjligheten att ligga o slappa vid en pool viktigt och att det inte ska vara för dyrt så är det västkusten ( tex Ft Myers, Siesta Key och sämst läge men billigaste husen hittar du Cape Coral) eller är det Orlando där det finns massor med boende till bra priser och oändligt med att göra men räkna med minst en timme till havet.
Vi har bott i hus på västkusten men antingen var det inte en 10-poängare eller så är det nya ägare så där vill jag inte länka. En sida som ofta poppar up men jag inte testat är www.myflorida.se som drivs av svenskar och har en hel del hus/lägenheter på västkusten men främst Cape Coral. Nackdelen med Cape Coral stan saknar stränder så vill man till stranden så tar det säkert minst en halvtimme dit.
I Orlando har vi testat det mesta dom senaste 10 åren och det har varierat men vi har hittat vår pärla i Bahama Bay. Passar vårt behov perfekt och vi har bokat där nu flera gånger och även bokat framöver. Vi brukar hyra av en Svensk familj (om dom har ledigt) som även har en superb hemsida där man kan läsa om allt man kan hitta på runt Orlando. www.bahamabay.se

Ska ni hyra privat så ska ni absolut inte vänta, det blir bara dyrare och mindre utbud. Så snart ni vet vad ni vill göra och när så boka boendet.

Jag tycker personligen att med 2 bebisar och första resan att ni ska satsa på självhushåll och det är jätteviktigt att ni bor där ni har tillgång till uppvärmd pool (minst 28C) och då är inte Miamitrakten eller tex Key West rätt prioritet. Ta det när barnen blivit tonåringar. Tycker dock att ni kan lägga en eller 2 nätter i Miami vid ankomst så att air ni vuxna får uppleva området och längta dit i framtiden. Men i så fall glöm hus med privat pool, ett lägenhetshotell med pentry o uppvärmd pool (se upp med att billigare hotell snålar på uppvärmningen) är nog vad ni ska leta efter. Floridasidan brukar tipsa om Tradewinds i South Beach som ett bra alternativ.
Av Lotta29
3 juni 2018 11:42
Första gg vi åkte till Florida var vi där i 10 dagar och flängde runt som galningar, inte att rekommendera. Men vi gillar Fort Myers med Sanibel Island bäst av alla ställen vi varit på, Sanibel är helt underbar, stranden vid fyren är helt outstanding. Ett litet tips!😊
Av Ajdan
3 juni 2018 12:14
Citerat från Birgere:
Jag kan förstå att det blir en viss frustration hos en del medlemmar då du är så otydlig med vad ni vill ha ut av resan förutom ett kort besök i Miami Centrum. Det spretar mellan boenden längs södostkusten till ny senast Orlando.
Det är ju helt olika typer av destinationer och ger helt olika typer av upplevelser.
Men är boendet och möjligheten att ligga o slappa vid en pool viktigt och att det inte ska vara för dyrt så är det västkusten ( tex Ft Myers, Siesta Key och sämst läge men billigaste husen hittar du Cape Coral) eller är det Orlando där det finns massor med boende till bra priser och oändligt med att göra men räkna med minst en timme till havet.
Vi har bott i hus på västkusten men antingen var det inte en 10-poängare eller så är det nya ägare så där vill jag inte länka. En sida som ofta poppar up men jag inte testat är www.myflorida.se som drivs av svenskar och har en hel del hus/lägenheter på västkusten men främst Cape Coral. Nackdelen med Cape Coral stan saknar stränder så vill man till stranden så tar det säkert minst en halvtimme dit.
I Orlando har vi testat det mesta dom senaste 10 åren och det har varierat men vi har hittat vår pärla i Bahama Bay. Passar vårt behov perfekt och vi har bokat där nu flera gånger och även bokat framöver. Vi brukar hyra av en Svensk familj (om dom har ledigt) som även har en superb hemsida där man kan läsa om allt man kan hitta på runt Orlando. www.bahamabay.se

Ska ni hyra privat så ska ni absolut inte vänta, det blir bara dyrare och mindre utbud. Så snart ni vet vad ni vill göra och när så boka boendet.

Jag tycker personligen att med 2 bebisar och första resan att ni ska satsa på självhushåll och det är jätteviktigt att ni bor där ni har tillgång till uppvärmd pool (minst 28C) och då är inte Miamitrakten eller tex Key West rätt prioritet. Ta det när barnen blivit tonåringar. Tycker dock att ni kan lägga en eller 2 nätter i Miami vid ankomst så att air ni vuxna får uppleva området och längta dit i framtiden. Men i så fall glöm hus med privat pool, ett lägenhetshotell med pentry o uppvärmd pool (se upp med att billigare hotell snålar på uppvärmningen) är nog vad ni ska leta efter. Floridasidan brukar tipsa om Tradewinds i South Beach som ett bra alternativ.
Jag förstår också till viss del frustrationen och har bett om ursäkt för att jag varit otydlig. Men sanningen är att vi är flexibla och jag har NOLL koll på staten i sig själv och Trodde exempelvis att universl studios fanns i just miami och inte orlando. Det är ju därför man ber om hjälp också för att få en chans att tänka om lite som i detta fallet där det nu verkar bli Orlando istället för tio dagar i Miami.

Dethär med pool hade jag inte en tanke på att man bör ha i åtanke att den ska vara uppvärmd - Det ska jag ta till mig! Tusen tack för det. Det lutar åt att det bli Miami ett par dagar och sen vidare till Orlando och hyra hus där :)
Även tack för din åsikt om när man ska boka boendet. Får göra lite mer eftersökningar och bestämma oss snarare. Vet du något om hyrbil om man bör boka det nu direkt också?
Av Ajdan
3 juni 2018 12:15
Citerat från Lotta29:
Första gg vi åkte till Florida var vi där i 10 dagar och flängde runt som galningar, inte att rekommendera. Men vi gillar Fort Myers med Sanibel Island bäst av alla ställen vi varit på, Sanibel är helt underbar, stranden vid fyren är helt outstanding. Ett litet tips!😊
Tack Lotta 😄 Fort myers ska jag lägga på minnet. Inser att tio dagar kanske var lite naivt tänkt med en så står stat men får bli en längre tripp nästa gång så vi lär få flänga runt lite vi också denna gången.
Av Birgere
3 juni 2018 12:37
Citerat från Ajdan:
Citerat från Birgere:
Jag kan förstå att det blir en viss frustration hos en del medlemmar då du är så otydlig med vad ni vill ha ut av resan förutom ett kort besök i Miami Centrum. Det spretar mellan boenden längs södostkusten till ny senast Orlando.
Det är ju helt olika typer av destinationer och ger helt olika typer av upplevelser.
Men är boendet och möjligheten att ligga o slappa vid en pool viktigt och att det inte ska vara för dyrt så är det västkusten ( tex Ft Myers, Siesta Key och sämst läge men billigaste husen hittar du Cape Coral) eller är det Orlando där det finns massor med boende till bra priser och oändligt med att göra men räkna med minst en timme till havet.
Vi har bott i hus på västkusten men antingen var det inte en 10-poängare eller så är det nya ägare så där vill jag inte länka. En sida som ofta poppar up men jag inte testat är www.myflorida.se som drivs av svenskar och har en hel del hus/lägenheter på västkusten men främst Cape Coral. Nackdelen med Cape Coral stan saknar stränder så vill man till stranden så tar det säkert minst en halvtimme dit.
I Orlando har vi testat det mesta dom senaste 10 åren och det har varierat men vi har hittat vår pärla i Bahama Bay. Passar vårt behov perfekt och vi har bokat där nu flera gånger och även bokat framöver. Vi brukar hyra av en Svensk familj (om dom har ledigt) som även har en superb hemsida där man kan läsa om allt man kan hitta på runt Orlando. www.bahamabay.se

Ska ni hyra privat så ska ni absolut inte vänta, det blir bara dyrare och mindre utbud. Så snart ni vet vad ni vill göra och när så boka boendet.

Jag tycker personligen att med 2 bebisar och första resan att ni ska satsa på självhushåll och det är jätteviktigt att ni bor där ni har tillgång till uppvärmd pool (minst 28C) och då är inte Miamitrakten eller tex Key West rätt prioritet. Ta det när barnen blivit tonåringar. Tycker dock att ni kan lägga en eller 2 nätter i Miami vid ankomst så att air ni vuxna får uppleva området och längta dit i framtiden. Men i så fall glöm hus med privat pool, ett lägenhetshotell med pentry o uppvärmd pool (se upp med att billigare hotell snålar på uppvärmningen) är nog vad ni ska leta efter. Floridasidan brukar tipsa om Tradewinds i South Beach som ett bra alternativ.
Jag förstår också till viss del frustrationen och har bett om ursäkt för att jag varit otydlig. Men sanningen är att vi är flexibla och jag har NOLL koll på staten i sig själv och Trodde exempelvis att universl studios fanns i just miami och inte orlando. Det är ju därför man ber om hjälp också för att få en chans att tänka om lite som i detta fallet där det nu verkar bli Orlando istället för tio dagar i Miami.

Dethär med pool hade jag inte en tanke på att man bör ha i åtanke att den ska vara uppvärmd - Det ska jag ta till mig! Tusen tack för det. Det lutar åt att det bli Miami ett par dagar och sen vidare till Orlando och hyra hus där :)
Även tack för din åsikt om när man ska boka boendet. Får göra lite mer eftersökningar och bestämma oss snarare. Vet du något om hyrbil om man bör boka det nu direkt också?
Som svensk är det helt normalt att inte ha koll på Floridas geografi inför första resan. Tror dom flesta bara känner till Miami (inte Miami Beach) och Key West. Men våra favoriter är istället västkusten och Orlando...
Ang poolvärme så har vi bittert fått erfara att poolerna inte varit uppvärmda tillräckligt, både vid hotell och hus. En gång när vi var i Florida o hyrde hus så betalde vi som vanligt runt $25/dygn för poolvärme men den var bara uppvärmd till 25C, mao så blev poolen i princip oanvändbar. Många hotell kör med samma grej, poolen är för kall. På sommaren behövs det inte men ni ska ju åka på vintern.
Ang hyrbil så finns det massor skrivet här på forumet, bara att söka o ta lärdom. Men min erfarenhet är att man ska vara alert och boka när erbjudanden dyker upp men det är inte fel att redan nu boka upp bästa pris men att det är fritt avbokningsbart så kan ni bara boka om när erbjudanden dyker upp. Tror att jag själv i snitt brukar boka om 2-3 ggr vid varje resa. Sedan som du kommer att läsa när du söker här på forumet...kolla totalkostnaden och inte enbart bilhyran samt boka en bil som är större än vad ni tror ni behöver... med 6 pers så är det ju en stor SUV alt en större van som gäller men glöm inte att bagaget tar plats men bokar ni en bil med 2-3-3 konfiguration så kan ni fälla halva sista raden för att få in väskorna.
3 juni 2018 14:25
Boka bil med fri avbokning när ni hottar ett pris som är hyfsat bra och håll koll efter kampanjer och prissänkningar och boka om ifall det dyker upp bättre pris. Det kan också vara idé att jämföra olika uthyrares dealer ang Sunpass (att betala vägtullar med) Det kan skilja mycket har vi fått lära oss "den hårda (läs dyra) vägen"
Likadant om ni ska boka hotell. Vi brukar slå till när vi hittar hotell och pris som är bra, tar med gratis avbokning och håller sedan koll! På hotellen prioriterar vi de kedjor som har hyfsat bra frukost, för att slippa lägga tid och pengar på det. Hampton Inn, Hyatt Place och Best Western brukar ha frukost som är ok, inte bara kaffe och muffins.
På TripAdvisor läser vi alltid reviews innan och då brukar man kunna sortera bort de som ligger i mindre bra områden.