Ögonlocksoperation i Thailand

23 jan. 2010 20:31
Visningar: 1378
Finns det någon som har erfarenhet av ögonlocksreducering i Bangkok eller Phuket och har någon klinik att rekommendera? Har funderat att passa på att ta bort lite skinn under min vistelse i Thailand. Hur många dagar ska stygnen sitta innan de plockas bort? Jag vill resa vidare till andra platser efter operationen.
24 jan. 2010 13:16
Tack för de tipsen! De adresserna var inte desamma som jag hittat. Orsaken till att jag vill få bort lite ögonlock är att jag vill kunna se mer. Kunna se utan att gardinerna skymmer. Sen om det blir bättre kosmetiskt sett så är det ju bara en bonus.
24 jan. 2010 16:20
Har du mycket svårt att se, så skaffa dej en remiss till en ögonläkare här hemma, så kan han operera dina ögonlock. Det behöver inte kosta dej något mer än den vanliga taxan och till och med ingenting, för det går under högkostnadsskyddet.

Gilla
Av Sanoj80
24 jan. 2010 16:48
Om du bara vill ta bort lite skinn som du säger och inte har några ögonproblem i övrigt är detta ingenting som vi gör på ögonklinikerna i Sverige som Gullsing föreslog. Detta kallas då för skönhetsoperation och skulle något landsting göra denna typ av op gäller inte de vanliga taxorna, men de flesta ögonkliniker gör inte detta, då det är så långa köer för op av ögonsjukdomar. Förmodligen vet du redan detta efterson du vill op dig i Thailand. När det gäller din medicinska fråga kan och får jag tyvärr inte råda dig då jag inte tillhör vårdpersonal men om du ringer ögonkliniken i ditt landsting kan du rådfråga ögonsköterskorna där. Det kostar inget. Själv är läkarsekreterare på en av Sverigens största ögonklinik. LYCKA TILL!
25 jan. 2010 14:22
Tack, snälla ni som kommenterat och gett råd. Jag har börjat ta itu med problemet och ringt runt idag. Tack!